Arbetsbeskrivning
Är du precis i början av din karriär och söker efter meriterande arbetslivserfarenhet inom administration och rekrytering? Har du även ett öga för detaljer och trivs med att vara företagets första intryck? Till Amrop söker vi två Office och Research Coordinators som vill varva arbete i reception och HR-administrativa uppgifter. Låter det här som något för dig? Sök nu!
OM TJÄNSTEN
På Blasieholsgatan i centrala Stockholm välkomnas du till Amrops huvudkontor i Stockholm. Hos dem blir du en del av en ambitiös och familjär grupp som värdesätter affärsmässighet och professionalism, såväl som att bygga starka kund- och kandidatrelationer.
Till årsskiftet söker de två nya medarbetare som kommer att arbeta med en kombination av att välkomna besökare och säkerställa en smidig kontorsdrift. Samtidigt kommer du löpande att stötta partners och researchteamen med administrativa uppgifter, såsom att förbereda underlag för kandidatpresentationer och pitchmaterial. Rollen innebär ett högt arbetstempo i en dynamisk och spännande miljö. För att trivas hos i rollen bör du vara driven, serviceinriktad och duktig på att organisera ditt arbete för att hålla deadlines. Du är också prestigelös och ser det som en självklarhet att hjälpa till där det behövs.
Du erbjuds
- Möjlighet att erhålla meriterande erfarenhet inom administration och HR-arbete
- Att få en unik inblick inom Excecutive-Search och Svenskt Näringsliv
- En social roll med goda möjligheter att skapa professionella kontakter och utöka ditt kontaktnät
- Generösa anställningsförmåner inklusive friskvårdsbidrag och möjligheten till hybridarbete.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Bemanna reception och säkerhetsställa ett professionellt och vänligt bemötande av Amrops kunder, kandidater och besökare
* Hantera och administrera inkomna ärenden över mail, telefon och post
* Kunna prestigelöst stötta upp där det behövs och vid behov hjälpa till med kvittohantering och IT-ärenden
* Ge stöd åt researchteam och partners i Stockholm och Göteborg i inledande stegen av rekryteringsprocessen. Exempelvis förbereda digitalt presentationsmaterial och underlag för kandidatrapporter, alternativt vara delaktig i att ta fram short- och longlists i selekteringsfasen
* Ta ansvar för att säkerställa att kundunderlag är korrekt, professionellt utformat och anpassat efter kundens behov och förväntningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen från ett högskoleförberedande program
- Kan visa på tidigare erfarenhet från att jobba med service och/eller administration från en liknande roll som receptionist eller motsvarande
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Goda systemkunskaper inom Office 365-paketet och tidigare erfarenhet av PowerPoint.
- Det kommer vara meriterande om du även har tidigare erfarenhet och/eller intresse för att lära dig mer om HR, rekrytering och Svenskt Näringsliv.
I den här rekryteringen kommer vi lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du tar stort eget ansvar för ditt arbete och arbetar systematiskt och noggrant med en hög nivå av professionalism. Du har god känsla för service och kan enkelt anpassa dig till olika sociala situationer och interna samarbeten. I rollen värdesätter vi även din kommunikativa förmåga och din vilja att arbeta effektivt och målmedvetet.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Självgående
Som en del av rekryteringsprocessen kommer slutkandidater att genomgå en obligatorisk bakgrundskontroll inför beslut om anställning. Vi önskar även se giltigt avgångsbetyg från gymnasiet i syfte att verifiera utbildningsbakgrund – vänligen bifoga en kopia av dina gymnasiebetyg i samband med din ansökan!
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Ansvarig rekryterare: Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
mer än 30 år har de hjälpt kunder i Sverige och etablerat sig som en topprankad och betrodd rådgivare på marknaden, med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Som en respekterad aktör på såväl den svenska som nordiska affärsscenen, erbjuder Amrop en tjänsteportfölj som omfattar Executive Search, Board Services och Leadership Advisory. Amrops arbete riktar sig primärt till C-suite-kunder inom hela näringslivet. Läs mer om Amrop på deras hemsida!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231