Office Assistant till företag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Office Assistant/Administration/Service/Support

Är du en driven och relationsskapande person med erfarenhet från en supporterande roll? Vill du nu utvecklas ytterligare i en tjänst med fokus på administration och service? För kunds räkning söker vi nu en ny stjärna till tjänsten som Office Assistant. Detta är rollen för dig som är en driven, orädd problemlösare med viljan att hjälpa andra med en enastående känsla för service!

Om företaget
Vår kund är ett globalt företag inom retail.

Arbetsuppgifter
Rollen som Office Assistant är bred och innefattar både administrativa och stöttande arbetsuppgifter till chef och ledningsgrupp. Dina huvudsakliga vardagliga arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:

• Bokningar av hotell, resor och luncher/middagar
• Fakturarbete
• Presentationer, guidelines och lathundar
• Ansvar för personaladministration och accesser
• Koordinering av möten och konferenser, jul- och sommarfester
• Kontakt med leverantörer; förhandling av avtal/priser

Rollen kommer även att innebära arbete med företagets intranät så som publicering av material och uppdatering av informationssidor. Med tiden kommer du i rollen även att vara delaktig och ansvarig för planering och koordinering av event och aktiviteter och andra projekt.


Kvalifikationer
Du som söker har ett par års erfarenhet av en liknande roll. Vi tror att du tidigare har arbetat som support i någon form, exempelvis som kontorsassistent och / eller till VD /ledningsgrupp. Du förstår dig på service och vikten av proaktivitet för att lyckas fullt ut i rollen. Som person tror vi att du är noggrann och strukturerad men samtidigt effektiv. Du är orädd och tar dig an alla utmaningar med ett problemlösningsorienterat och proaktivt mindset. Självklart har du ett professionellt bemötande och en drivkraft att vilja utvecklas och lära nytt. Du är van att vid att ha mycket att göra och att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Då administrationen är en stor del av rollen är det viktigt att du har öga för detaljer och är mån om att leverera goda resultat. Du är ensam i din roll, vilket ställer krav på att du är självständig utifrån de ramar du delges.

För att trivas hos vår kund tror vi att du söker en rolig arbetsplats med hög ambitionsnivå och en utmanande roll där du har möjlighet att ta stort ansvar. Du trivs i ett högt tempo och motiveras av nätverkande och problemlösning. Är detta du? Sök tjänsten redan idag!

Då en stor del av den dagliga korrespondensen sker på engelska, är goda kunskaper i språket ett krav.


Övrigt
Detta är en direktrekrytering till vår kund. Tillträde för tjänsten är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vid eventuella frågor kring tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg på 08-663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 25 oktober 2017

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024