Office Assistant till internationellt företag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du en driven och relationsskapande person med erfarenhet av en roll som chefsstöd? Vill du nu gå vidare i karriären i en bred tjänst med fokus på administration och service? För kunds räkning söker vi nu en ny stjärna till tjänsten som Office Assistant. Detta är rollen för dig som är en driven, orädd problemlösare med viljan att hjälpa andra. Du som söker har en enastående känsla för service!

Arbetsuppgifter
Rollen som Office Assistant är bred och innefattar både administrativa och stöttande arbetsuppgifter gentemot chefer inom företaget. Dina huvudsakliga vardagliga arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:

• Bokningar av hotell, resor och luncher/middagar
• Kalenderhantering
• Presentationer, guidelines och utskick
• Konferensbokningar
• Hantering av visum
• Ansvar för personaladministration och accesser

Rollen kommer även att innebära arbete med företagets intranät så som publicering av material och uppdatering av informationssidor. Du kommer även att vara delaktig och ansvarig för planering och koordinering av event och aktiviteter, samt andra projekt.

Kvalifikationer
Du som söker har ett par års erfarenhet av en liknande roll. Vi tror att du tidigare har arbetat som support i någon form, exempelvis i en roll som Office Assistant eller stöttat VD/ledningsgrupp. Du förstår dig på service och vikten av proaktivitet för att lyckas fullt ut i rollen. Som person tror vi att du är noggrann och strukturerad men samtidigt effektiv och orädd. Du tar dig an alla utmaningar med ett problemlösningsorienterat och proaktivt mindset! Självklart har du ett professionellt bemötande och en drivkraft att vilja utvecklas och lära nytt. Du är van att vid att ha mycket att göra och att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Då administrationen är en stor del av rollen är det viktigt att du har öga för detaljer och är mån om att leverera goda resultat. Du är ensam i din roll, vilket ställer krav på att du är självständig och har god förmåga att prioritera.
För att trivas hos vår kund tror vi att du söker en rolig arbetsplats med hög ambitionsnivå. Du lockas av en utmanande roll där du har möjlighet att ta stort ansvar. Du trivs i ett högt tempo och motiveras av nätverkande och problemlösning. Är detta du? Sök tjänsten redan idag!


Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader, med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd hos KFX HR-partner och arbeta hos vår kund, centralt i Stockholm. Tillträde för tjänsten är omgående. Vid eventuella frågor kring tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg på 08-663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 23 mars 2018

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024