OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group, helägt av Investment AB Latour som är noterat på Stockholmsbörsen, är marknadsledande inom energieffektiva produkter och system för inomhusklimat. Swegon har dotterbolag i 16 länder, distributörer över hela världen och 16 produktionsanläggningar i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget sysselsätter mer än 2500 personer och omsättningen år 2019 översteg 6 miljarder svenska kronor.
Göteborg
Om tjänsten
I rollen som Office Coordinator hos Swegon kommer du att arbeta i en social och koordinerande roll där du ger service i världsklass. Du kommer att verka i en internationell miljö med många kontaktytor både internt och externt. Om det låter spännande, fortsätt att läsa!
Du kommer att bli en del av avdelningen Organizational Development och rapportera till HR Director. Din arbetsplats är på huvudkontoret i Högsbo, Göteborg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar kontorsansvar och kontorsadministration så som att:
• Hålla kontoret trivsamt.
• Sköta kontakter med bland annat hantverkare, fastighetsvärd samt leverantörer av larmtjänst, städ, frukt, återvinning, etc.
• Hantera posten.
• Ansvara för inköp av kontorsmaterial.
• Ta emot besökare på ett vänligt och professionellt sätt.
I tjänsten ingår även koordinering av konferenser och managementmöten så som att:
• Kalla deltagare till möten.
• Boka konferensanläggningar.
• Säkerställa att transport och logi fungerar för mötesdeltagare.
• Förbereda kaffe, fika och tilltugg.
Din profil
Vi söker dig som får energi av att ge god service och hålla ordning och reda. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och arbetar prestigelöst och serviceinriktat. Du har en förmåga att se vad som behöver göras, du hittar självständigt lösningar på problem och tar egna initiativ.
Då Swegon är en internationell organisation och vi har kollegor runt om i världen är det viktigt att du är kommunikativ samt att du talar och skriver på både svenska och engelska. Vi ser det som en bonus om du även pratar franska, tyska eller italienska.
Tjänsten är en deltidstjänst om 50 %. Du har stort inflytande över hur dina arbetstider förläggs, men vid tillfällen av konferenser och managementmöten är det viktigt att du finns på plats på kontoret. Vi tror att detta är en perfekt tjänst för dig som vill kombinera ett aktivt arbetsliv med ett aktivt privatliv.
Vi erbjuder
En varierad tjänst i ett spännande tillväxtbolag. Vi är bolaget som skapar ett hållbart inomhusklimat för våra kunder och ett hållbart arbetsklimat för våra medarbetare. Vi gör detta genom att arbeta för en öppen organisationskultur med korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar.
Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv.
Tillsammans skapar vi världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?
Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan! Vi kommer att påbörja urvalsprocessen under vecka 33. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 augusti 2020. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Elina Karlsson, HR Director, elina.karlsson@swegon.se.
Sagt om att arbeta på Swegon:
”På Swegon är vi ett gott gäng med bra teamkänsla där alla hjälps åt och får varandra att växa i våra olika roller. Det är alltid kul att gå till jobbet!” – Susanne Andersson, Innesälj Göteborg