Office Coordinator / Administratör till Svevia i Göteborg!

Office Coordinator / Administratör till Svevia i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

På Svevia blir du del av ett härligt gäng. Bra samarbete, högt i tak och sittandes i fina lokaler! Ryktet går att de har mycket gott kaffe också!
De letar efter en Office Coordinator / Administratör som kan börja omgående på heltid. De har långsiktigt behov av denna resurs så det finns bra möjligheter för rätt person att bli anställd direkt hos Svevia. Du kommer börja som konsult och ett första avtal kommer att skrivas på några månader. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att ha en viktig roll som spindeln i nätet och ansiktet utåt på Svevias kontor i Göteborg. För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsfokuserad - Problem är till för att lösas! Du tar ansvar fullt ut för dina arbetsuppgifter och försöker alltid hitta lösningar på de frågor som kommer till dig.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som Office Coordinator / Administratör är varierande och händelserik. Du kommer bland annat jobba med:

• Lokal utbildningssamordning. Sköta utbildningsadministrationen för arbetschefsområdet. Inventera behov, boka kurser och bevakning av giltigheter.
• Fakturahantering, attestera och fördela inkommande fakturor. Fakturering till kund.
• Beställningar av ex. kläder, utrustning, mat, kontorsartiklar. Boka konferenser och lokaler. Hämta upp beställningar.
• Administration kring anställningar, bensinkort m.m.
• Förbereda dagordningar, skriva mötesprotokoll och vara behjälplig kring olika möten på vilka du ofta även deltar.
• Enklare IT-support där du hjälper till med inlogg till IT-konton, Iphones, Ipads, GPS-inlogg, synkning av outlook-kalendrar.
• Fixa, hålla ordning och reda på vårt kontor och ta hand om post.
• Koordinerar inför enklare evenemang och aktiviteter

Du är ansiktet utåt för företaget och kontorets Allt-i-Allo!
Resor inom Göteborg är ofta förekommande och inom Sverige ibland.

Vem är du?
Du trivs med att jobba med administrativa uppgifter och med människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du är en hjälpsam, prestigelös och social person som dessutom är ansvarsfull och effektiv i din yrkesroll. Vi tror att din servicekänsla sitter i ryggmärgen, du gillar ordning och reda och möter utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Du uppskattar att vara spindeln i nätet och att jobba med varierande uppgifter, högt som lågt!

• Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete, har god datorvana och behärskar grunderna i Office-paketet.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.
• B-körkort är ett krav.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024