OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och gillar att arbeta i en roll med många kontaktytor? Tycker du också om att ha en bred roll inom HR-administration där du kommer att arbeta inom flertalet olika områden? Vill du dessutom arbeta på ett globalt bolag med familjär känsla? Då kan detta vara tjänsten för dig. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
På kontoret i Göteborg är det i dagsläget 65 medarbetare där du kommer att tillhöra deras HR-avdelning. Där arbetar två personer med all HR på global nivå, och nu söker de ytterligare en kollega som vill vara med på deras expansionsresa där du kommer att kunna bidra med dina tidigare erfarenheter.
Du erbjuds
* En roll med goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill växa inom HR
* En välkomnande och inkluderande arbetsplats där kollegorna har nära till skratt
* En roll med stort eget ansvar för viktiga processer internt
Detta är ett konsultuppdrag som kommer initialt löpa under 6 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning för rätt person om samtliga parter önskar förlänga samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som Office Coordinator är en bred och spännande roll i flera delar där du kommer fokusera på den dagliga driften av kontoret såväl som stötta upp i olika HR-processer. I den här rollen är du en första kontaktpunkt för verksamhetens medarbetare och externa kontakter, du kommer stå som verksamhetens mittpunkt och se till att kollegor och besökare känner trygghet och förtroende på vår kunds kontor!
Du kommer bland annat att:
* Ansvara för administration och se till att samtliga interna sidor och system kopplade till HR-processer är uppdaterade
* Stötta upp i rekryteringsprocesser med administration och referenstagningar
* Ansvara för kontoret, avtal med externa leverantörer samt se till att allt som behövs för en trivsam arbetsmiljö finns på plats
* Delta i interna möten och vara behjälplig med agenda, administration och andra förberedelser
* Boka resor åt intern personal
* Stötta upp HR-teamet med övrig administration
På sikt kommer du växa i rollen och få ta mer ansvar relaterade till HR-processerna och komma med förbättringsförslag eller förändringar som du kommer driva och implementera.
VI SÖKER DIG SOM
- Har som lägst en kandidatexamen inom relevant område, exempelvis personalvetenskap eller likvärdigt
- Arbetat minst två år inom HR, service eller administration
- Är obehindrad i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
Som person är du:
* Flexibel
* Initiativtagande
* Relationsskapande och visar på en hög intergritet
Övrig information
* Start: Omgående/enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231