OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en social person som gärna bidrar till en härlig stämning på kontoret och är en fena på service? Ser du dessutom dig själv som en tekniskt kunnig person som trivs med att hjälpa andra människor? Tjänsten som Office Coordinator ger dig möjlighet att arbeta självständigt i en omväxlande miljö på ett globalt bolag. Sök redan idag, vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är REMONDIS ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns dem över hela landet!
I rollen som Office Coordinator är du en första kontaktpunkt för verksamhetens medarbetare gällande enklare IT-ärenden. Med ditt lösningsorienterade och serviceinriktade sätt, stöttar du verksamhetens medarbetare i användningen av företagets IT-system. Utöver first line IT-support ansvarar du även för den dagliga driften av det nyrenoverade kontoret i Hisings Backa. Du tillhör IT-funktionen som idag består av 10 kollegor och du rapporterar till IT Chef.
#
Du erbjuds
* En roll med stora utvecklingsmöjligheter
* En flexibel roll med stort eget ansvar
* Nyrenoverade kontorslokaler
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som Office Coordinator får du en varierande roll med stora möjligheter att påverka din egen utveckling.
Ditt främsta uppdrag är att ge en högklassig användarupplevelse, både för kollegorna på kontoret såväl som för verksamhetens medarbetare. Rollen innefattar bland annat följande ansvarsområden:
* Ta emot interna ärenden via telefon och ärendehanteringssystem och supportera verksamhetens medarbetare i deras IT-användning
* Beställa utrustning /IT-hårdvara och hjälpa nya användare att komma igång
* Boka service av kontorets tekniska utrustning, göra felanmälningar och köpa in kontorsmaterial
* Skicka och ta emot paket
VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen
- Har tidigare erfarenhet av en serviceinriktad roll, exempelvis som receptionist
- Är obehindrad i svenska och engelska, både i tal och i skrift
- Har stort intresse för teknik och goda kunskaper i Office-paketet
Det är mycket meriterande om du tidigare arbetat i en IT-support.
Som person är du:
* Självgående
* Relationsskapande
* Serviceinriktad
* Problemlösande
Du har en “can do”-attityd och är inte rädd för att testa nya lösningar på uppkomna problem. Du trivs med en supporterande roll och drivs av att överträffa förväntningarna på service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
#
Övrig information
* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, Hisings Backa
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231