Office Coordinator till Remondis

Office Coordinator till Remondis

Arbetsbeskrivning

Är du en social person som gärna bidrar till en härlig stämning på kontoret och är en fena på service? Ser du dessutom dig själv som en tekniskt kunnig person som trivs med att hjälpa andra människor? Tjänsten som Office Coordinator ger dig möjlighet att arbeta självständigt i en omväxlande miljö på ett globalt bolag med stora ambitioner. Sök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är REMONDIS ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns dem över hela landet!

I rollen som Office Coordinator är du en första kontaktpunkt för verksamhetens medarbetare och ansvarar för den dagliga driften av Remondis varma och välkomnande kontor. Du kommer stå som verksamhetens mittpunkt och se till att nya såväl som gamla kollegor känner trygghet och förtroende på jobbet! Med ditt lösningsorienterade och serviceinriktade sätt, stöttar du verksamhetens medarbetare i användningen av företagets IT-system och ser till att nya kollegor får tillgång till allt de behöver sin första dag. Du tillhör IT-funktionen som idag består av 10 kollegor och du rapporterar till IT Chef.

#

Du erbjuds


* En roll med stora utvecklingsmöjligheter
* En flexibel roll med stort eget ansvar
* Nyrenoverade kontorslokaler


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Office Coordinator får du en varierande roll med stora möjligheter att påverka din egen utveckling.

Ditt främsta uppdrag är att ge en högklassig användarupplevelse, både för kollegorna på kontoret såväl som för verksamhetens medarbetare. Rollen innefattar bland annat följande ansvarsområden:


* Ta emot interna ärenden via telefon och ärendehanteringssystem och supportera verksamhetens medarbetare i deras IT-användning
* Beställa utrustning /IT-hårdvara och hjälpa nya användare att komma igång
* Boka service av kontorets tekniska utrustning, göra felanmälningar och köpa in kontorsmaterial
* Skicka och ta emot paket
* Koordinera kontoret och ansvara för den dagliga driften


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen
- Har tidigare erfarenhet av en serviceinriktad roll, exempelvis som receptionist eller annat serviceyrke
- Är obehindrad i svenska och engelska, både i tal och i skrift
- Har stort intresse för teknik och goda kunskaper i Office-paketet

Det är mycket meriterande om du tidigare arbetat i en IT-support eller har en fallenhet för teknik och IT.

Som person är du:


* Självgående
* Relationsskapande
* Serviceinriktad
* Problemlösande


Du har en “can do”-attityd och är inte rädd för att testa nya lösningar på uppkomna problem. Du trivs med en supporterande roll och drivs av att överträffa förväntningarna på service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

#

Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, Hisings Backa


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024