OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett genuint intresse för teknik och drivs av problemlösning? Vill vara med och bygga upp en helt ny IT-supportfunktion i ett nytänkande produktbolag med stora utvecklingsmöjligheter? Nu har du chansen att vara med på en spännande resa inom fastighetsbranschen och vi söker dig som vill ta dig an rollen som Office IT Support hos oss på Nabo.
I arbetet ingår att lösa och vara ansvarig för dagliga användarproblem, uppsättning av nya användare samt beställning av hårdvara, mjukvara och telefoni. Du är flexibel och stöttar upp internt på kontoret där det behövs, och är den som medarbetarna vänder sig till vid IT-relaterade ärenden. Tjänsten är stationerad på huvudkontoret på Slussen i Stockholm och en del resor i tjänsten kan bli aktuellt då vi även växer geografiskt genom nya kontor.
På Nabo blir du en del av ett team där kulturen handlar om samarbete och att arbeta tillsammans för att hitta lösningar. Vi har stora planer framåt och under året kommer vi förstärka vår IT-avdelning, som idag består av 12 medarbetare, med ytterligare fem kollegor. Hos oss erbjuds du frihet under ansvar och det finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som brinner för service och teknik.
Vi söker dig som
- har ett genuint intresse för teknik och trivs med att hjälpa användare att lösa IT-problem.
- har en “can do”-attityd och vill vara med och forma Nabos supportverksamhet.
- har kompetens och erfarenhet av Windows Server & Active Directory.
- har kompetens och erfarenhet av nätverksinfrastruktur, brandvägg och WiFi.
- har trygghet och förmåga att behålla lugnet även i stressade situationer.
- har god förmåga att uttrycka sig väl i såväl tal som skrift.
Det är meriterande med erfarenhet av
- Arbete i Google G-suite
- Mobile Device Management
- Asset Management
- License Management
- Cisco/Meraki cert
- Microsoft cert
Vi ser fram emot din ansökan!