OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Har du ett genuint intresse för teknik och drivs av problemlösning? Vill du vara med och bygga upp en helt ny IT-supportfunktion i ett nytänkande produktbolag med stora utvecklingsmöjligheter? Nu har du chansen att vara med på en spännande resa inom fastighetsbranschen och vi söker dig som ha rollen som Office IT Support hos oss på Nabo.
I arbetet ingår att lösa och vara ansvarig för dagliga användarproblem, uppsättning av nya användare samt beställning av hårdvara, mjukvara. Du är flexibel och stöttar upp internt på kontoret där det behövs, och är den som medarbetarna vänder sig till vid IT-relaterade ärenden. Tjänsten är stationerad på huvudkontoret i Stockholm och resor i tjänsten kan bli aktuellt då vi även växer geografiskt genom nya kontor.
På Nabo blir du en del av ett team där kulturen handlar om samarbete och att arbeta tillsammans för att hitta lösningar. Vi har stora planer framåt och under året kommer vi förstärka vår IT-avdelning, som idag består av 15 medarbetare, med ytterligare fem kollegor. Hos oss erbjuds du frihet under ansvar och det finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som brinner för service och teknik.
Vi söker dig som
- har ett genuint intresse för teknik och trivs med att hjälpa användare att lösa IT-problem.
- har en “can do”-attityd och vill vara med och forma Nabos supportverksamhet.
- har kompetens och erfarenhet av Windows Server och Active Directory.
- har kompetens och erfarenhet av nätverksinfrastruktur, brandvägg och WiFi.
- har trygghet och förmåga att behålla lugnet även i pressade situationer.
- har god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.
Det är meriterande med erfarenhet av
- Arbete/administration i Google Workspace (Gmail, Meets, Drive,...)
- Arbete/administration i Microsoft Azure
Vi ser fram emot din ansökan!