Office & Legal Assistant till Fredersen Advokatbyrå

Office & Legal Assistant till Fredersen Advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

Fredersen är en modern byrå med stark teamanda där maximal klientnytta är det som genomsyrar allt vi gör. Vi bildades 2006, har kontor i Malmö och Stockholm och erbjuder kvalificerad affärsjuridisk rådgivning till såväl noterade som onoterade bolag.

Nu är det dags för oss att rekrytera en ny assistent efter Emma som valt att gå vidare till nya spännande utmaningar. Vår nästa stjärna kommer att ha ett övergripande ansvar över stockholmskontoret, administration och service. Vi är i nuläget fyra personer i Stockholm och ser en fortsatt tillväxt varför det är viktigt att du har en kompetensprofil inom serviceområdet och det mer praktiska men också att du trivs i en administrativ roll där du supporterar byråns VD och jurister med olika administrativa uppgifter.
Om rollen
I rollen ingår nedan arbetsområden och uppgifter:

Supportera och koordinera jurister i de dagliga legala administrativa arbetsuppgifterna, såsom:

• Jävskontroller
• Inhämtning och processhantering av KYC/uppdragsbekräftelser
• Registrering av ärenden och nya klienter
• Hantering av insiderförteckningar
• Hantering av CRM-system
• Korrespondens med t ex myndigheter och systemleverantörer, dokumentation samt korrekturläsning mm.

I rollen ingår ett kontorsansvar där huvudansvaret är bland annat:

• Sedvanlig kontorsservice, inklusive mötesförberedelser, inköp av material och förnödenheter, kontaktperson gentemot leverantörer mm.
• Fix med kaffe och luncher etc inför möten vid behov
• Ta emot och välkomna klienter och gäster
• Planering, bokning och inköp till byrå- och klientaktiviteter
• Projektplanering av kontorets kommande flytt (mars), kontaktperson gentemot olika parter (fastighetsvärd med flera).

Som assistent till VD stöttar du med bokningar av till exempel resor, restauranger och möten för såväl VD som juristerna. Du är behjälplig med koordinering av studentmässor, håller i semesterplaneringen för anställda och planerar och koordinerar internutbildningar. Du är även behjälplig administrativt vid rekryteringar och håller i on- och offboarding av anställda.
Vem söker vi
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kontorsservice och administration och som trivs bra i en servicefunktion och har ett intresse för det juridiska. Du är van att hantera svenska språket på en mycket god nivå i skrift och tal och känner dig fullt ut bekväm på engelska. Vi arbetar i Office 365 och det är bra om du har generellt god teknikförståelse.

Som person är du driven och proaktiv med hög servicenivå, stort lösningsfokus och en utåtriktad och glad personlighet som gillar många kontaktytor. Vi söker dig som vill bli en viktig del i vårt team och säkerställa ett väl fungerande kontor samtidigt som du gillar att ge det lilla extra med kvalitet och känsla. Vi värdesätter att du är välorganiserad och strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en trygghet i dig själv och gott självledarskap där saker inte lämnas åt slumpen. Då du får del av mycket känslig och sekretessbelagd information krävs hög integritet och gott omdöme.
Ansökan
Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill bli del av vårt härliga team vill vi gärna välkomna dig till oss så snart som möjligt med start helst i januari 2023. Tveka inte att söka redan idag. För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Nelson via mejl kristin.nelson@jurek.se alternativt Susanne Waering via mejl susanne.waering@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: kontorsassistent, juristassistent, assistent, administrativ assistent, office manager, kontorsansvarig, legal assistant

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 29 december 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024