Office Manager

Office Manager

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Xensam är ett ungt och hungrigt entreprenörsdrivet mjukvaruföretag som utvecklar nästa generations programvara för Software Asset Management. Vi har kunder över hela världen och har sedan 2019 vårt huvudkontor i centrala Stockholm.
Vår värdegrund genomsyrar hela företaget, och vi vill därför att du som en potentiell framtida kollega ska läsa följande fyra citat och fundera på vad de betyder för dig:
1. “It is a miracle that curiosity survives formal education.” – Albert Einstein
2. "Hard work beats talent, when talent doesn't work hard." – Tim Notke
3. “It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.” – Harry S Truman
4. “Equality implies individuality.” – Trey Anastasio


Om rollen:
Som Office Manager på Xensam är ingen dag den andra lik. Du kommer att ha en väldigt bred & viktig roll då du är den som ser till att allt flyter på bra på ett professionellt och trivsamt sätt.
Du kommer att ingå i People & Culture-teamet där du utöver de dagliga kontorsrelaterade uppgifterna kommer att stötta vår HR-chef i olika projekt, allt ifrån interna/externa events till resor världen över.
Vi ser gärna att du inte räds för att skifta mellan olika typer av uppgifter eller att möta & samspela med olika typer av personer.


Vi är för närvarande på kontoret på tisdagar, onsdagar och torsdagar och därför är denna tjänst initialt på 60%, men kan komma att bli 100% framöver då vi växer snabbt.




Arbetsuppgifter:
Ta emot & välkomna besökare.
Enklare administration, exempelvis betala fakturor och hantera vissa inköp/utlägg.
Ta hand om kontoret - allt ifrån det dagliga underhållet till inköp av kontorsmaterial, dryck & snacks.
Planera och förbereda inför event, sommar- & julfester, konferenser & övriga resor.
Stötta HR vid onboarding av nyanställda.
Ansvara för de veckovisa frukostarna på kontoret.
Iordningställa mötesrum både innan & efter möten.
Ansvara för post- & budhantering.
Stötta HR-chef i olika projekt.



Vi söker dig som:
Har minst 1 års erfarenhet av liknande tjänst.
Har utmärkta kunskaper i skriftlig och muntlig kommunikation, på både svenska och engelska.
Är lösningsorienterad och har en känsla för service.
Är självgående & vågar ta initiativ.
Har lätt för att hantera flera olika uppgifter samtidigt.
Är prestigelös och har nära till skratt.



Du erbjuds:
Stor möjlighet att kunna påverka både din egen karriärutveckling samt bolagets utveckling och utformning.
Frihet under ansvar, både gällande hur du utformar din arbetsdag och vilka verktyg du ska använda.
En generös arbetskultur med fri tillgång till dryckeskyl, snacks mm.
Tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag.
Gemensam resa varje år vid uppnått budgetmål.
Veckovisa frukostar med teamet, regelbundna AW's och andra roliga aktiviteter.
En helt nyrenoverad kontorsmiljö i öppet landskap men med personligt skrivbord.
En start-up miljö med ett glatt team där du får chansen att vara delaktig i flera olika projekt.
En härlig grupp som drivs av ambition likväl som att ha kul tillsammans.
Vara med att forma och bli del av ett företag i kraftig expansion.



Rekryteringen sker löpande så positionen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 8 oktober 2022

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024