OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Resource söker en Office Manager / Administratör till ett företag som tillhandahåller en världsledande digital plattform för ett hälsosamt liv. Du kommer att arbeta tillsammans med HR chefen. Kontoret är beläget på Södermalm. Start i oktober till och med 31/1–2026 med chans till rekrytering, delvis hybrid.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
• Administrativt stöd - Hantera korrespondens och ta hand om andra administrativa uppgifter.
• Kontorsorganisation - Se till att kontoret fungerar smidigt genom att hantera kontorsmaterial, utrustning och underhåll. Detta inkluderar att beställa förnödenheter och samordna med leverantörer.
• Personaladministration – hantera avtal.
• Projektledning - Planera och genomföra olika projekt inom kontoret, inklusive evenemangsplanering och interna möten.
• Kommunikation -Fungera som en länk mellan olika avdelningar och se till att information flödar smidigt inom företaget.
• Support till ledningen - Assistera företagsledningen med deras dagliga arbetsuppgifter, vilket kan innefatta att boka resor, organisera kalendern och förbereda möten.
• Kontorsmiljö - Se till att kontorsmiljön är trevlig och effektiv genom att hantera arbetsmiljöfrågor och ibland även organisera aktiviteter för personalen.
• Teknisk support - Ge grundläggande IT-support till kontorspersonalen och koordinera med externa IT-tjänsteleverantörer vid behov.
Kvalifikationer
Minst fem års erfarenhet av likande roller. Du tycker om att ha ordning och reda, du tycker om att laga mat då rollen innebär att du ordnar frukostar några gånger i månaden. Du har integritet samtidigt som du sprider och skapar en trevlig atmosfär bland kollegor och på kontoret.
Om Academic Resource
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.
Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön.
Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: omadm0724
Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander ulrica.rosander@academicresource.se
Vi gör sedvanlig bakgrundskontroll och kreditupplysning på de kandidater som går vidare.
We take you further
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90