Office Manager, Ekonomi-/HR-administratör

Office Manager, Ekonomi-/HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att lära dig mer om administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och HR? Vill du få möjligheten att kombinera detta med att skapa ett mervärde och en god stämning för dina kollegor? Hos Infometric erbjuds du en bred och utvecklande roll där du snabbt blir en viktig del i företagets fortsatta utvecklingsresa.
Om företaget
Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Infometric är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa sina kunder att hushålla med våra gemensamma resurser. Infometric erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet. Genom åren har Infometric hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. De mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I Infometrics mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar. Sedan starten 1995 har Infometric samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar företaget upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.
Infometrics huvudkontor är placerat i Sollentuna och är omkring 40 anställda.

Om tjänsten
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på kontoret i Sollentuna.

Arbetsuppgifter
Som Office Manager/ Ekonomi-/HR-administratör på Infometric består din roll av två delar:

Den ena delen är att ansvara för receptionen och det dagliga på kontoret såsom att exempelvis hälsa kunder och kollegor välkomna, men även att beställa kontorsmaterial, se till att det är rent och snyggt samt vara en sann stämningsspridare på kontoret.

Den andra delen av tjänsten består av administrationsuppgifter kopplade till ekonomi- och HR som ex. posthantering, leverantörsfakturaflöde, utläggskvitton, leverantörsavtalsansvar etcetera.

Din främsta tillhörighet i organisationen är ekonomiavdelningen som består av en grupp om 4 personer och din närmsta chef blir CFO. Du erbjuds givetvis en introduktion för att skapa en förståelse för Infometrics arbetssätt och system.

I rollen blir du del av en arbetsplats som värdesätter samarbete och präglats av att ha roligt och utvecklas tillsammans med företaget.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi
• Erfarenhet av kundservice
• Behärskar mycket god svenska i tal och skrift

Vi söker dig som är en nyfiken person som trivs med att ta stort ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter och driva det självständigt framåt. Du har en förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du är relationsorienterad och tycker om att ha många kontaktytor så väl internt som externt. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat och bidrar med positiv energi.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Plats: Sollentuna


Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infometric AB SOLLENTUNA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Postadress

SOLLENTUNAVÄGEN 50
SOLLENTUNA, 19140

Liknande jobb


22 november 2024

Receptionist

Receptionist

19 november 2024