Office Manager inom underhållsbranschen på 50%

Office Manager inom underhållsbranschen på 50%

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att jobba med människor, service, administration och ha många bollar i luften? Är du dessutom intresserad av underhållningsbranschen och vill arbeta i en kreativ miljö? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker en Office Manager som alltid gör det lilla extra, har ett leende på läpparna och är flexibel att stötta upp där det behövs. I denna roll så kommer du att få koordinera, arbeta administrativt och få en unik inblick i en spännande bransch! Skicka in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Office Manager så har du övergripande ansvar över ett kontor med 20 anställda. Du kommer att befinna dig i en internationell miljö där din uppgift är att underlätta vardagen på kontoret. Du kommer bland annat se till att kontoret är i ordning och ser fint ut, men du kommer även att stötta upp med fakturering, koordinera med kollegor i övriga Europa och välkomna besökare till kontoret. Med andra ord så är detta en roll där det krävs att du är flexibel och trivs i en varierad arbetsroll där ingen dag är lik den andra. Vår kund är verksam inom film och underhålls-branschen så detta är dessutom en möjlighet att få en fot in i branschen.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget kommer att vara på 50% och sträcka sig sex månader från uppdragets start. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

#

Du erbjuds


* Ett meriterande deltidsjobb
* En dedikerad konsultchef från Academic Work
* Möjlighet att få en fot in i underhållningsbraschen


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och styrs till stor del av vad som behövs göras och vad som händer på kontoret just den dagen. I denna rollen så är det även viktigt att du själv ser vad som behöver göras och kan efter en tid arbeta självständigt. Några utav de återkommande arbetsuppgifterna kommer att vara följande:


* Faktureringshjälp
* Hålla ordning på kontoret så att det ser snyggt ut
* Välkomna personal och besökare till kontoret
* Koordinera med internationella kontakter
* Hantera mejl och förfrågningar på teams
* Hantera både interna och externa beställningar
* Ta emot och hantera leveranser


VI SÖKER DIG SOM
I denna roll så värdesätter vi dina tidigare erfarenheter, men även till stor del dina personliga egenskaper och ditt intresse för just denna tjänst. Vi kommer att lägga stor vikt vid din motivation för rollen och vem du är som person. Vi söker dessutom dig som är tillgänglig omgående.

Utöver det så söker vi dig som:


* Trivs med att arbeta 50%, antingen vid sidan av studier eller annan huvudsaklig sysselsättning
* Tidigare har arbetat i en liknanade roll som inkluderar både service och administration
* Har goda kunskaper i Office-paketet och även Microsoft Teams
* Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal som skrift, då språken används i det dagliga arbetet


Dessutom är det meriterande om du:


* Tidigare har arbetat med fakturering
* Har tidigare erfarenhet av arbete som inkluderar arbetsmiljö


Som person söker vi dig som är:


* Kommunikativ
* Stresstålig
* Serviceinriktad
* Alltid gör det lilla extra


#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: 50% , deltid
* Placering: Kungsholmen, Stockholm


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är aktiva inom film- och underhållningsbranschen på global nivå. Utöver kontoret i Stockholm så finns det flera kontor i hela Europa, där Sverige kontoret framförallt har ett nära samarbete med Danmark. Företaget arbetar både med streaming, film och serier och är ett utav de ledande företaget inom sin bransch. Kulturen genomspeglas av sammanhållning, kreativitet och höga prestationer. Dessutom är ingen dag den andra lik!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2023
  • Ansök senast: 10 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist i Göteborg

Extrajobb som receptionist i Göteborg

30 september 2024

Office Coordinator till globalt företag

30 september 2024

Receptionist

28 september 2024

27 september 2024