Office manager sökes till IHM Business School

Office manager sökes till IHM Business School

Arbetsbeskrivning

Om företaget
IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM. Vår vision är The Business school och även om vi idag är Sveriges ledande affärsskola så arbetar vi dagligen med att fortsätta utvecklas och nå nya höjder. Genom åren har tusentals studerande och företag valt att hitta sin inspiration hos oss oavsett om det är i klassrum eller digitalt format.

IHM Business school ligger alltid I framkant vad det gäller utbildning och kurser som ser till att säkerställa kompetens och arbete in i framtiden.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en serviceinriktad Office manager till IHM Business School i Göteborg. Som Office manager arbetar du i receptionen hos IHM och ansvarar för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt. Vidare kommer du att arbeta med administrativa och digitala delar i utbildningsverksamheten. Du kommer ansvara för att planera, samordna och organisera upp services verksamhet och lokaler utifrån kundupplevelse, mål, etablerade standards, kvalité, och lönsamhet samt att utveckla och förbättra standards i enlighet med de metoder och verktyg som finns givna inom IHM.

Du kommer exempelvis att:
• Välkomna och ta hand om besökare/kunder/lärare/elever,
• Hålla ordning i arbetsmiljön exempelvis genom att förbereda rum för konferens/lektionssalar, se till att det är snyggt och prydligt i receptionen och foajén, fylla på med material i olika rum etc.
• Internservice
• Ansvara för att rätt material kommer till rätt utbildningssal i rätt tid.
• Larma och låsa huset

Som Office manager arbetar du i ett växlande tempo i en öppen kontorsmiljö där du får visa dina goda egenskaper inom service och administration. Det är viktigt att du finner glädje i att ge service och gärna ligga steget före. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetstiden är förlagd måndag-torsdag kl.07.30-15.30 och fredagar kl. 07:30-13.00. Men det kan förekomma kvällsarbete där du behöver vara flexibel och kan arbeta ca 1 kväll i veckan. Total tid 37,5 h per arbetsvecka.


Din profil
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning i grunden. Du har minst tre års tidigare erfarenhet inom service och reception. Du är väl bevandrad i den digitala världen och har lätt för att arbeta i system och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har inga problem att formulera dig i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Som person behöver du vara noggrann, kommunikativ, ansvarstagande och lösningsorienterad. Det är viktigt att du självständigt kan planera ditt arbete och att du finner glädje i att ge service och gärna ligga steget före.
Vi söker dig som har förmågan att ”se, ge och le”. Vidare har du god representativ förmåga samtidigt som du har en fallenhet för att få människor att trivas. Du är social, utåtriktad och bra på att hitta lösningar. Du fungerar utmärkt i såväl högt som lågt arbetstempo.

Ansökan:
Ansök via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Under Anställningen inleds med en provanställning med start i mitten av augusti som ingår i uthyrningsverksamheten hos Söder & Co. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos IHM Buisness School. Det finns goda chanser att bli överrekryterad efter 6 månader.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Feldt, under perioden V.26-27 och V.28 & framåt kan du vända dig till Olivia King.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024