Office Manager sökes till Intermec, rekrytering,

Arbetsbeskrivning

Intermec är ett av världens ledande företag inom utveckling, tillverkning och integrering av system för automatisk datainsamling, RFID-system, mobil databehandling, nätverks- och radiokommunikationslösningar, streckkodsskrivare.Försäljningen av produkterna sker genom ett nätverk av partners.Intermec i Norden har kontor i Sverige, Norge och Danmark och har 40 anställda och omsätter 300 miljoner kronor.Globalt sett har Intermec Technologies Corporation 2 700 anställda och omsätter 6,3 miljarder kronor.För mer information om företaget se; www.intermec.se.Arbetsbeskrivning: Intermec söker Dig som är strukturerad, ordningsam och som vill arbeta som Office Manager på företagets säljkontor i Stockholm med ca 20 anställda. I rollen som Office Manager kommer Du att ansvara för att kontoret sköts vilket innebär allt från administrativa uppgifter till att svara i telefon.En liknande roll, dock med mer fokus på ekonomi, finns i på de något mindre säljkontoren i Norge och Danmark.Mellan dessa roller sker ett nära samarbete och Du kommer vara behjälplig med exempelvis bokning av konferenser och event även i de nordiska länderna.Du kommer även ha mycket kontakt med kontoret i Holland där centrallager och den centraliserade administrationen finns.Tjänsten innebär främst administration och det är därför viktigt att Du tycker om att organisera information och har förmåga att se var saker och ting hör hemma.Det är viktigt att Du har koll på vilka avtal och dokument som finns samt när olika avtal löper ut. På kontoret kommer Du bl.a. att sköta inkommande fakturor och leveranssedlar, kontrollera om det uppstår något fel och lösa de problem som kan uppstå, även se till att uppmärksamma deadlines för extern rapportering. Du ska hjälpa till att boka de resor som kräver mer administration och planering, arrangera utbildningar som hålls både på kontoret och externt.Vid de tillfällen marknadsavdelningen eller säljorganisationen behöver assistans ska Du vara tillgänglig för att medverka vid olika evenemang.Vid de tillfällen det förekommer evenemang eller kickoffer utanför kontoret ska Du vara beredd att resa, ibland även utomlands, vilket kan bli ca en gång per kvartal.Rollen är ny på kontoret och Du ges därför möjlighet att vara med att strukturera och arbeta fram arbetsrutiner.För att lyckas i rollen bör Du trivas med att arbeta i en dynamisk och flexibel roll som kräver att Du har skinn på näsan.Klimatet på kontoret beskrivs som informellt med många hjälpsamma och trevliga kollegor.Kvalifikationer: Vi söker Dig som har gymnasieexamen, fördelaktigt från ekonomisk eller administrativ linje.Det är starkt meriterande om Du har tidigare erfarenhet från arbete i kontorsmiljö i ett mindre företag.Vidare ser vi att Du har god datorvana.Som person är Du strukturerad och tar ansvar för Din uppgift.Du är flexibel och arbetar bra tillsammans med andra människor.Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.Engelska är företagets koncernspråk.Intresserad?Skicka Din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling

Katarina Malm

Maria Salling

Rekryteringskonsult Maria Salling

Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm

Maria Salling

Sammanfattning

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010