Office Manager sökes till Lynx

Arbetsbeskrivning

Hur ser en vanlig dag ut?

Som Office Manager på Lynx är du inblandad i det mesta som händer på kontoret och du hjälper till att strukturera upp vardagen i ett stundtals fartfyllt arbete. I rollen som Office Manager kommer du att ansvara för att lokalerna fungerar optimalt för såväl medarbetare (ca 80 st) som besökare. Du kommer att vara en central person på företaget och drivande i såväl kontorsrelaterade projekt såsom personal- och firmaaktiviteter. I din roll kommer du främst att ansvara för:

·      Kontakt och förhandling med externa kontorsleverantörer

·      Koordinering av firmaevent såsom resor och konferenser

·      Diverse HR-relaterad administration

·      Sedvanlig kontors- och receptionsgöra (ta emot besökare, ordna luncher etc)

·      Arbeta med medarbetarundersökningar

·      Lägga upp information på intranätet

·      Kontakt med löneleverantör

Vem söker vi:

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från en liknande roll som exempelvis Office Manager, Office Assistant eller i annan roll där du ansvarat för ruljangsen på ett kontor.

Vi vill att du har ett genuint intresse för att skapa struktur på kontoret och ge de bästa förutsättningarna för medarbetare och besökare. Rollen ställer höga krav på ett eget driv och du behöver vara trygg i din yrkesroll för att kunna fatta beslut och arbeta strukturerat.

Det viktigaste är din personlighet och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara prestigelös, ha en god samarbetsförmåga och en serviceinriktad personlighet. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Mer om Lynx:

Lynx är ledande inom kvantitativ och systematisk fondförvaltning och i världen en av de främsta. Vi är övertygande om att medarbetarna är våra viktigaste resurser samt grunden till vår framgång. Lynx fokuserar på välmående medarbetare och erbjuder generösa förmåner och ett stort hälsofokus. Forskning har varit en del av vårt DNA sedan start och kommer fortsatt vara grunden i utvecklandet av produkterbjudandet inom modellbaserad kapitalförvaltning. Vi har etablerat oss som en av världens främsta förvaltare inom vårt segment, och framgångarna har gjort det möjligt för oss att investera stora resurser i vår personal. Vi arbetar ständigt för att utvecklas som arbetsgivare, t ex arbetar vi aktivt med att uppnå våra mål om en heterogen arbetsplats. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.lynxhedge.se.

Nyfiken på att veta mer?

Rollen är en tillsvidaretjänst och arbetstiderna är måndag - fredag, 8:30-17:00. Lynx sitter i fina lokaler på Regeringsgatan 30-32.

I den här rekryteringen samarbetar Lynx med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024