OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete? Optibelt Skandinaviska söker nu en Office Manager till deras huvudkontor i Malmö.
Om företaget
Optibelt, som grundades redan 1872, är tillverkare och marknadsledande inom området drivelement som kuggremmar, kilremmar, kraftband, rippenband (Poly-V). Optibelt är idag en världsomspännande koncern med 8 fabriker och 31 försäljningsbolag över hela världen. Optibelt Skandinaviska AB är lokaliserat i Malmö och är försäljningsbolag med ansvar för den skandinaviska marknaden. Läs mer om företaget på www.optibelt.com/samt www.optibelt.se
Hur ser din arbetsdag ut?
Din vardag handlar om att coacha och leda ett kompetent team på kundservice. En stor del av tjänsten omfattar även arbetsuppgifter inom ekonomi såsom löpande bokföring, lev. reskontra, betalningar, skatteredovisning, kostnadsbudget tillsammans med Vd och mycket kontakt med ekonomiavdelningen i Tyskland. I ditt arbete ingår också kontakt med olika leverantörer, koordinering av interna aktiviteter, översättningar från engelska till svenska, administration av avtal och försäkringar samt ansvar för arbetsmiljöfrågor. Du är även kontaktperson för alla anställda vad det gäller personalfrågor. Eftersom företaget är ISO certifierat kommer du att bli ISO ansvarig. Du rapporterar till VD.
Vem trivs här?
För att trivas i rollen som Office Manager har du ett stort intresse för service och sätter alltid kunden i fokus, du tycker om att ha breda kontaktytor, både internt och externt. Du har ordning och reda på dina arbetsuppgifter, har ett ekonomiskt sinnelag och är duktig på att prioritera. Att ha många bollar i luften och ett finger med i en mängd olika varierande projekt gör att du tycker din vardag blir roligare. Du har en naturlig fallenhet för att leda och coacha andra och du trivs som bäst när du arbetar tillsammans med andra människor.
Krav:
• Avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi och gärna kompletterande kurser inom relevant område
• Tidigare erfarenhet av kundservice
• Goda kunskaper i Office programmet, framförallt i Excel
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Några års erfarenhet av att leda andra
Meriterande:
• Erfarenhet av budget och redovisningsarbete
• Kunskaper inom SAP, VISMA
• Kunskaper i tyska och de nordiska språken
• Erfarenhet av att arbeta med olika HR relaterade frågor såsom arbetsmiljö och arbetsrätt
Vad erbjuder vi?
Du erbjuds en varierande tjänst på ett företag med god sammanhållning och där man tycker det är viktigt att medarbetarna trivs. Mycket goda friskvårdsförmåner.
Den här tjänsten är tillsvidareanställning hos Optibelt Skandinaviska, arbetstid 100 % och med placering på Skandinaviska huvudkontoret i Malmö med start i början på december 2016.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt dock senast den 25 september. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. I en kvalitetssäkrad process kommer du att få besvara personlighetstester och eventuellt en videointervju.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Kling, 040-667 53 00, karin.kling.badenochandclark.se eller rekryteringskonsult Charlotta Rydström, 042-37 33 38, charlotta.rydstrom@badenochandclark.se
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06