OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här är en unik tjänst för dig som har god vana att arbeta inom office- och soft facility management. I denna roll kommer du axla ett omfattande relocation projekt som sträcker sig två till tre år framåt, bidra till en god företagskultur och arbeta i en kombinerad Office Manager och HR-inriktad roll.
Vad kan vi erbjuda dig?
Har du erfarenhet av större flyttprojekt och trivs i en bred roll med många olika ansvarsområden kan denna roll vara något för dig! I rollen som Office Manager kan du förvänta dig en varierad vardag där bygga struktur och processer hamnar mycket i fokus. Wallenberg Foundations administrerar anslags- och stiftelseverksamheten för samtliga Wallenbergstiftelser. Wallenbergstiftelserna omfattar 16 allmännyttiga stiftelser som grundats och vars kapital donerats av – eller bildats genom insamling till hedrande av – medlemmar i familjen Wallenberg. Stiftelserna finansierar excellenta forskare och forskningsprojekt samt utbildning med landsgagneligt fokus och har anslagit drygt 37 miljarder kronor sedan 1917, varav närmare elva miljarder de senaste fem åren. . Organisationen är inne i en spännande utvecklingsfas och står inför ett omfattande flyttprojekt där du blir en nyckelperson.
Som Office Manager ansvarar du för den dagliga driften på kontoret inklusive personalansvar för receptionen. Rollen inkluderar ansvar för leverantörer, upphandlingar, omförhandlingar och projektledning av kommande flytt. Du kommer även ges möjlighet att arbeta med olika HR initiativ och skapa och bygga olika processer kring det. Vi är en mindre organisation med omkring 40 medarbetare där du fungerar mycket som en brygga mellan de olika verksamhetsområdena.
Som Office Manager har du en internt mycket betydelsefull roll. Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen initialt är bland andra:
• Utveckla och driva kontorsrelaterade frågor och processer
• Leda och kravställa kring det kommande omfattande flyttprojektet i samarbete med extern projektgrupp
• Ansvara för avtal, omförhandlingar, upphandlingar, överseende av teknik, etc
• Stöd och coachning till organisationens chefer
• Kompetenskartläggning och utvecklingsinsatser inom HR
• Driva olika Employer Branding initiativ
Vem vi söker:
Vi söker dig som brinner för Office Management och projektledning och som har god erfarenhet av liknande tjänst i mindre verksamhet sen tidigare. Du behöver även ha erfarenhet av relocation/flyttprojekt och processutveckling, samt ha intresse för och erfarenhet av HR arbete. Du trivs med att vara ansiktet utåt, skapa relationer och bygga förtroende hos människor. Att arbeta proaktivt, strukturerat och vara välorganiserad ligger i din natur, samtidigt som du har hög integritet och gott självledarskap.
Som person är du utåtriktad, tillmötesgående och har ett stort driv med god kommunikationsförmåga och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är dokumenterat duktig på att driva egna projekt och har förmågan att självständigt fatta beslut i olika situationer.
Vi tror att du har en akademisk utbildning inom Business Management/Projektledning samt besitter goda kunskaper i olika affärssystem och Office 365. Då vi verkar i en internationell kontext krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Om ansökan
I denna process samarbetar Wallenberg Foundations AB med Jurek Business Support. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande, så är du den vi letar efter – sök redan idag. Du är mer än välkommen att höra av dig med eventuella frågor till ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering på susanne.waering@jurek.se.
Vill du läsa mer om Wallenberg Foundations AB? Klicka dig vidare här: www.wfab.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Sökord: Officemanagement, Office Manager, Facility Manager, Relocation Manager, Projektledare, Koordinator
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52