Office Manager & VD-assistent

Arbetsbeskrivning

Om oss

Vi söker dig som vill arbeta som vår Office Manager samt VD-assistent för vårt kontor på Norrmalm. Vi sitter i centrala lokaler på 1100 kvm och i dagsläget hyr vi ut kontorsplatser & rum till 10 bolag, av vilka de flesta är teknikbolag. Dessutom investerar vi själva i unga & spännande startup bolag inom tech sektorn.





 

Om rollen

Office Manager

I rollen som Office Manager ansvarar du framförallt för det som rör kontoret och våra hyresgäster. Du är självgående och gillar att ge det lilla extra i det arbete du utför. De främsta arbetsuppgifterna innebär att:

Ta fullt ansvar för lokalerna gentemot hyresvärd och fastighetsskötare.


Se till att våra kontorsytor är uthyrda till en anpassad hyresnivå.
Ansvara för att våra hyresgäster är nöjda och får den bästa service de kan få. Du är den naturliga kontaktpunkten för våra hyresgäster vilket bl a innefattar:

- Bemanning av receptionen under kontorstid och hjälpa besökande gäster.

- Hålla i bokningen av konferensrum & ställa i ordning inför möten, se till att det finns frukt, att kaffemaskinen fungerar samt hålla ordning i det gemensamma köket.

- Se till att passerkort, skrivare & internet funkar.
Sköta kontakt med alla våra leverantörer inom kaffe, mat, städning, larm, telefoni m.fl.
Du har god vana av att ta emot och ta hand om människor – eller vill verkligen göra det!



"möjligheter att utvecklas vidare"


VD-assistent

Utöver arbetsuppgifterna som Office Manager ser vi att du även som VD-assistent hjälper vår VD med diverse administrativa sysslor. Denna del av arbetet omfattar cirka 30%. Arbetet innebär att sköta viss faktura- och kvittohantering, mötesbokningar, styrelsemöten, reseplanering samt andra aktiviteter och uppgifter kring de olika bolagen vi investerar i. Har du erfarenhet från studier eller arbetslivet gällande administrativa arbetsuppgifter är detta till fördel. Tycker att detta låter intressant, finns det möjligheter att utvecklas vidare inom området.

Om dig

Vi ser att du som person har lätt för att samarbeta, tycker om att hjälpa till och vill ligga steget före. Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har ordning och reda omkring dig. Men också att du har nära till skratt och tar livet med en klackspark! Goda kunskaper i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt är ett krav samt att du är serviceinriktad och professionell i ditt yrkesutövande. Det är inget krav på att ha arbetat i en liknande roll tidigare. Utöver detta är ett intresse för teknologi är definitivt en fördel.

Vi har säkert glömt något – men hoppas att få höra av dig ändå!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Safemind AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Luntmakargatan 26
None

Postadress

Luntmakargatan 26
Stockholm, 11137

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024