Omexom/Infratek söker Systemadministratör

Arbetsbeskrivning

På Omexom är vi yrkesskickliga, leveransfokuserade och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Omexom bygger, driftar och underhåller kritisk infrastruktur inom eldistribution, järnvägssystem och belysning. Omexom ägs av VINCI Energies, ett av sex affärsområden inom den franska industrikoncernen VINCI som har över 200 000 anställda över hela världen. Har du ett intresse för affärsnära teknik och vill utvecklas i ett mellanstort bolag med familjär stämningi en global koncern? Då kanske rollen som Systemförvaltare i Stockholm är något för dig!

Vad innebär rollen som Systemförvaltare?
Vår verksamhet växer och i samband med att vi har blivit en del av Vinci-koncernen öppnas många nya möjligheter. Vi erbjuder en roll med utvecklande arbetsuppgifter där du driver utvecklingen av ny funktionalitet i våra system och implementerar den i vår verksamhet. Som en del i vårt nystartade team för IT/Business System blir du en viktig länk mellan verksamheten och våra systemleverantörer.Du kommer också att ha en viktig roll i att utbilda och guida medarbetare så att systemen stöttar en effektiv informationsöverföring och förenklar arbetet med administration.

Under det kommande året inför vi Codex, som är Vinci-koncernens SAP-system. Här kommer du bli en viktig kugge, både för att säkerställa rätt funktionalitet och för att ge utbildning och support till slutanvändarna. Vi ska även integrera Codex med vårt ärendehanteringssystem Keynet, där våra kunder hanterar alla serviceuppdrag och där det ställs höga krav på effektivitet, prestanda och ekonomi.

Du ansvarar för att:

- Säkerställa god systemfunktionalitet som stöttar verksamheten: Prioritera utvecklingsförslag och fatta beslut gällande val av lösning utifrån given budget. Vara leverantörens kontaktperson och beställare, utföra test av ny funktionalitet och godkänna ”user acceptance test”. Rapportera till styrgrupp och delta i samarbetsmöten med kund.
- Implementera ny funktionalitet i verksamheten och säkerställa att användare har rätt kompetens: Planera utbildningsschema: Ge support till användare och hålla utbildningar för nya användare. Administrera behörigheter och lösenord samt lägga upp nya användare.

Tjänsten ingår i vår nya avdelning IT/Business Systems som kommer att bestå av fem personer. Vi vill skapa en grupp som stöttar och driver verksamheten framåt både i det operativa och strategiska. Dina främsta kontaktytor är styrgruppen, leverantörer, kontaktperson hos kund, användargrupper, övriga användare i verksamheten och Vinci-koncernens IT-funktioner. Avdelningen ingår i bolagets finansorganisation och chefen för IT/Business Systems rapporterar till finanschefen. Inom avdelningen ansvarar vi för vår IT-drift, förvaltning av våra system och applikationer (administration, support, utveckling) samt utveckling av processer och rutiner i enlighet med Vinci-koncernens policy.

Tjänsten är placerad vid vårt nyrenoverade och trevliga huvudkontor i Västberga. Vi har goda kommunikationer till T-bana Telefonplan och Liljeholmen samt Årstabergs pendeltågsstation. Vi erbjuder bra parkeringsmöjligheter och har nära till trevliga lunchrestauranger på gångavstånd.

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver på ett kostnadseffektivt sätt kunna driva utveckling i systemen tillsammans med leverantörerna. Du är en drivande och engagerande person som är bekväm med att motivera dina beslut kring prioritering och implementering av ny funktionalitet samt kan förmedla detta till kravställare på ett tydligt, förtroendeingivande och samarbetsorienterat sätt. Du är en god problemlösare som uppmärksammar förbättringsområden och som gärna driver nya initiativ som förenklar vardagen för våra medarbetare och kunder och bidrar till en mer effektiv organisation. Du har goda kommunikationsegenskaper och kan stötta användare på alla nivåer i verksamheten.

Vi söker dig som

- Arbetar som eller vill utvecklas till Systemförvaltare
- Har god kunskap i Office 365
- Har en avslutad gymnasieutbildning eller högre utbildning inom IT

Erfarenhet av att ha arbetat med SAP och/eller ärendehanteringsystem, utveckling, implementationer och utbildning är starkt meriterande.

Vad erbjuder vi?

Vi är hjälpsamma, yrkesskickliga och leveransfokuserade.
På Omexom är en kollega alltid nära och vi har roligt tillsammans. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden.

- Vi erbjuder marknadsmässiga löner, konkurrenskraftiga förmåner och kollektivavtal.
- Vi tror på en balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi arbetstidsförkortning och flexibla arbetstider.
- Hos oss har du kollegor och ledare som ger dig feedback och stöttar dig i din utveckling.
- Vi har en stark och kunnig ägare som satsar på oss och vår verksamhet. Det ger oss möjligheter att utveckla verksamheten och förverkliga våra drömmar.

Hur ansöker du?
Vi välkomnar din ansökan senast den 15 juli. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar. De som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi löpande, därefter följer tester och sist intervju hos oss. Vi tar referenser på slutkandidater. Uppfyller du kravprofilen och vill veta mer om tjänsten? Då kontaktar du rekryterande chef Therese Lilja på 070-726 05 04 alternativt therese.lilja@omexom.com eller Eva Bergquist på eva.bergquist@omexom.com

Vill du veta mer om oss?
Gör energiskiftet möjligt!
Omexom är VINCI Energies varumärke för tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution. 200 av VINCI Energies företag använder i dag Omexom som varumärke. Merparten av dessa bolag finns i Europa, men även i Nya Zeeland, Mocambique och i Brasilien. Omexom finns representerat i 32 länder och växer stadigt. Total omsättning för Omexom är över 30 miljarder SEK (2018). Den 21 januari 2019 blev Infratek i Sverige, Norge och Finland samt Eitech Engineering Omexom. (http://www.omexom.se/).

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Berntsson
070-724 97 51
Eva Bergquist

Jenny Berg Lindgren
070-890 26 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Omexom Sweden Hägersten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 28 juni 2019

Besöksadress

Västberga Allé 36B, Hägersten
None

Postadress

Västberga Allé 36B
Hägersten, 12630

Liknande jobb


14 november 2024

Systemadministratör

Systemadministratör

13 november 2024

Systemadministratör

Systemadministratör

13 november 2024