OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT i Skövde söker dig som vill arbeta med ett ansvarsfullt, lärorikt och brett IT-arbete i rollen som First Line Support / IT Support / Help Desk Support Vår kund är en större myndighet som ansvarar för ett hållbart Västra Götaland, med säte i Mariestad och ca 6000 IT-användare i hela Sverige. Vi söker dig som arbetat 1 - 2 år med IT-support, och som också har ett stort tekniskt intresse. Start snarast, välkommen med din ansökan omgående!
Om vår kund:
Vår kund är en större myndighet som ansvarar för ett hållbart Västra Götaland och med säte i Mariestad. Myndighetens IT-avdelning supportar ca 6000 användare i hela Sverige och arbetar för att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. I rollen som First Line Support / IT Support ingår du i ett team med ca 15 kollegor och arbetar dagtid och på vardagar. Teamet hanterar en stor mängd olika system och besvarar frågor och hjälper användare huvudsakligen via telefon men också mail och chat. Bredden på supportärenden är stor och du får använda dina tekniska kunskaper tillsammans med ditt problemlösande och kreativa tänkande.
Exempel på arbetsuppgifter är:
* Arbeta för att IT-utrustning fungerar och ge service-stöd till användare avseende hård-och mjukvara.
* Administrera IT-miljöer, tex användarkonton, behörigheter och utskriftsköer
* Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
* Ge telefonrådgivning till användare
Din bakgrund för tjänsten:
* Examen från IT Gymnasium och arbetat minst 1 år det senaste åren inom First Line och IT Support eller liknande IT-arbete.
Eller
* Examen från högskola inom IT /Teknik och arbetat med relevanta arbetsuppgifter inom IT de senaste åren
(Det är meriterande om du har examen från Nätverk-och Systemadministration (NSA) från högskola)
Samt:
* Ett stort intresse av IT
* Ett stort intresse för teknik
Som person ser vi att du har:
* Stor vilja och intresse för att ge god service och lösa problem
* God social kompetens och en god pedagogisk förmåga
* Flytande nivå i både tal och skrift i svenska språket
* Svenskt medborgarskap
För att trivas i rollen som IT-konsult tror vi att du är en flexibel och självgående person, som har lätt för att sätt sig in i nya arbetsuppgifter och situationer. Du tar ansvar för ditt arbete och arbetar på ett strukturerat och noggrant sätt. Du är lösningsorienterad, kreativ och nyfiken på att lära nytt och utvecklas. Du är också en utåtriktad och social person, som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
Experis IT i Skövde kan erbjuda dig:
På Experis IT är våra konsulter i fokus, och vi arbetar tillsammans med dig kring din personliga karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla. På Experis IT är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig
Experis IT erbjuder fast anställning med pension, semesterersättning, försäkring och mycket mer.
Ansökan:
Varmt välkommen med din ansökan! Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande konsultrollen är du välkommen att maila Anna Aurell-Sundvall@se.experis.com.
Sökord:
First Line , Help Desk , IT-Support , IT Support , IT tekniker , On Site, On Site tekniker , On-site , nätverkstekniker , Second Line , NSA , IT gymnasium
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82