Område barn- och ungdomsmedicin söker Administrativ assistent

Område barn- och ungdomsmedicin söker Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

På barn- och ungdomsmedicin finns mottagningsverksamhet för både akut och planerad barnmedicinsk vård. Det finns även två vårdavdelningar för slutenvård. På den ena avdelningen vårdas barn upp till 18 års ålder och på den andra finns neonatalvård. Vi erbjuder även barndagvård och lekterapi.

ARBETSUPPGIFTER
Administrativ assistent är ett chefsstöd i det dagliga arbetet. Organisatoriskt kommer du att vara placerad vid Barnmottagningen men dina arbetsuppgifter sträcker sig över hela område Barn- och ungdomsmedicin.

Du kommer att ha många kontakter internt på området, inom regionen och dess stödfunktioner men även en del externa kontakter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Heromaansvarig för Barnläkargruppen
• Ekonomi-/fakturasystem Raindance
• Behörigheter och beställningar
• Vara ett stöd i det personal- och ekonomiadministrativa arbetet
• Vara väl förtrogen med de policy- och styrdokument, handlingsplaner och regelverk som avser personalarbetet i Region Jämtland Härjedalen
• Samt övrigt förekommande arbetsuppgifter


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom administration och/eller motsvarande erfarenhet av administrativt arbete. Du förväntas hantera flera olika systemstöd såsom Heroma, Raindance, Kompetensportalen, Diveport, Centuri m.fl.

Som person har du en positiv grundinställning, trivs när det händer mycket om kring dig men sätter stort värde på struktur. Vi värdesätter även tidigare arbete med löpande förbättringsarbete inom administration.

Du har förmågan att planera och driva flera uppgifter parallellt, vilket innebär att du också kan prioritera och strukturera ditt arbete på ett bra sätt. Du är kommunikativ och har lätt att samarbeta med andra men tycker också om att arbeta självständigt.

Du är van datoranvändare och har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika och roliga aktiviteter.

Vill du veta mer om tjänsterna, eller av särskilda skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system, är du välkommen att kontakta enhetschef.

Som sökande ska du lämna utdrag ur belastningsregistret i samband med erbjudande av tjänst.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Läs mer: http://www.regionjh.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ingela Svedlund
063-15 36 59
Enhetschef Annalena Joelsson
063-15 38 42
T.f. områdeschef Lars Westergren
063-15 30 00

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024