Område psykiatri söker erfaren administrativ assistent

Område psykiatri söker erfaren administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Tycker om att vara spindeln i nätet! Vill du vara med och driva den fortsatta utvecklingen av framtidens psykiatri i Region Jämtland Härjedalen? Då är du den vi söker!
Område psykiatri består av både slutenvårdsavdelningar och specialistpsykiatriska öppenvårdsenheter, med Jämtland Härjedalen som upptagningsområde. Kliniken är centralt belägen i Östersund med ca 260 medarbetare.

Psykiatrin är en verksamhet som förutsätter gott samarbete mellan professioner, enheter, angränsande områden men även samhällets övriga resurser för målgruppen.

Enheten administrativstöd där administrativa assistenter ingår arbetar övergripande för hela kliniken och består av medicinska sekreterare, administrativa assistenter samt receptionist.

Vi ser gärna att du som söker har kompetens för och intresse av att tillsammans med enhetschefer och medarbetare driva kvalitets- och förbättringsarbete på området.
Vi söker dig som har erfarenhet, engagemang och intresse för administration, struktur samt ett intresse av psykiatrisk verksamhet.

Psykiatrin är en verksamhet som förutsätter gott samarbete mellan professioner, enheter, angränsande områden men även samhällets övriga resurser för målgruppen.



ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete som administrativ assistent i nära samarbete med kollegor på enheten och medarbetare inom området.

Förutom sedvanliga administrativa uppgifter ingår även att kunna täcka upp i kassa/reception vid tillfällen då ordinarie personal inte är på plats.

Assistenten är en viktig del på området utifrån sina yrkesspecifika kunskaper och deltar aktivt i enhetens och områdets utvecklingsarbete utifrån detta.

Som person har du en positiv grundinställning, trivs när det händer mycket omkring dig men sätter stort värde på struktur.
I uppdraget ingår det att samarbeta med områdets övriga administrativa assistenter i att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande administrativ arbetet.

Du kommer att ha många kontakter internt på området, inom regionen och dess stödfunktioner men även en del externa kontakter.

- Förbereda arbete i personal-, och ekonomi-/fakturasystem
- Vara ett stöd i det personal- och ekonomi-administrativa arbetet
- Vara väl förtrogen med de policy- och styrdokument, handlingsplaner och regelverk som avser personalarbetet i Region Jämtland Härjedalen


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom administration och/eller motsvarande erfarenhet av administrativt arbete. Du förväntas hantera flera olika systemstöd såsom Heroma, Raindance, Saba Cloud, Diveport, Centuri m.fl.

Som person har du en positiv grundinställning, trivs när det händer mycket om kring dig men sätter stort värde på struktur. Vi värdesätter även tidigare arbete med löpande förbättringsarbete inom administration.

Du har förmågan att planera och driva flera uppgifter parallellt, vilket innebär att du också kan prioritera och strukturera ditt arbete på ett bra sätt. Du är kommunikativ och har lätt att samarbeta med andra men tycker också om att arbeta självständigt.

Du är van datoranvändare och har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande.

Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår
personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika aktiviteter.

Välkommen till Jämtland Härjedalen! www.jamtland.se
Här hittar du mer information om Region Jämtland Härjedalen. www.regionjh.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller
andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ulrika Schröder
063-153088
Kurator Annelie Porad
063-15 30 88
Enhetschef Helen Andersson
063-15 33 47
Enhetschef Sandra Forss
070-220 77 42
Områdeschef Håkan Gadd
063-15 35 21
Sjuksköterska Helena Bjuhr
063-155427
Enhetschef Cecilia Söderman
063-15 36 37
Leg psykoterapeut Petra Svensson

tf Enhetschef Kristoffer Edholm
063-15 53 80
Enhetschef Mona Sunnfors
063-15 46 25

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024