OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att vara med och forma en ny roll och lägga en strategi för att öka marknadsandelarna?
Vill du ingå i ett team där medarbetarna trivs med varandra och har kul på jobbet? Då kan det här vara tjänsten för dig! Till vår kund R-Con i Norrköping söker vi nu en Områdesansvarig.
Om R-Con
Företagets inriktning är att konstruera, tillverka och sälja sprinklerpumpar, sprinklertankar samt leverera tillhörande material och utföra el- och larminstallationer samt driftsättning av anläggningar som är levererade till kund. R-Con står för hög kvalitet och miljötänkande inom verksamheten och företagets produkter finns över hela Skandinavien. Detta medför att all prefabricering, testning och dokumentation utförs noga innan leverans sker. Företagets strategi och fokus är att expandera i Norge och Danmark.
R-Con bedriver sin verksamhet i helt nya och fräscha lokaler i Norrköping och idag har företaget ca 35 medarbetare. Läs mer på www.r-con.se
Om tjänsten
Stort fokus kommer att vara att öka marknadsandelar i Norge och Danmark och därmed innebär arbetet att bearbeta marknaderna. Mycket av arbetet kommer att kunna utföras på distans men i tjänsten ingår resor till Norge och Danmark ca 3–4 gånger per år. Teamet består i dag av 4 medarbetare som hjälper och stöttar varandra. Företaget erbjuder internutbildningar för att förse dig med viktig och relevant kunskap för att du ska få de bästa förutsättningarna.
Vem är du?
Vi söker en person som är ordningsam och som uppskattar att ha många aktiviteter på gång samtidigt. För att lyckas i rollen är det viktigt att ha förståelse för hela försäljningsprocessen och sätta sig in i den fullt ut. Du har sinne för siffror och tycker om att ha kundkontakt och att kunna erbjuda bra lösningar.
Vi söker dig som är organiserad och som är van att arbeta strukturerat. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av liknande roller och att du drivs av att ständigt hitta nya samarbeten och kunder.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och du är van vid att arbeta med Office-paketet. För att kunna möta kunderna och tillgodose deras behov, har du lätt för att förstå danska. Har du tidigare erfarenhet av teknisk försäljning av komplexa system, är det ett stort plus. För att lyckas i rollen ser vi att du är affärsmässig i ditt arbetssätt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tar ett stort ansvar för ditt arbete och tycker om att arbeta systematiskt. Med de många kontaktytor som tjänsten innebär ser vi att du har lätt för att kommunicera och är bra på att lyssna och förstå.
Ansök redan idag!
Ansök genom att klicka på ”sök jobbet” och registrera dig i vår databas. I denna rekrytering tillämpas löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 12 juni!
Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta Lotta Henriksson på lotta@idax.se eller telefon 0734-400 935.
Varmt välkommen att söka tjänsten på www.idax.se!