OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på vår resa? Vi är ett modernt parkeringsbolag med framtiden i sikte. Genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar jobbar vi passionerat för att underlätta människors vardag. Kom med oss och forma framtidens mobila samhälle!
Om jobbet
Detta är en spännande roll med stort fokus på samarbete och kommunikation. Tjänsten innebär att man blir en central person, man kommer att arbeta såväl operativt nära verksamheten som strategiskt. Du har det operativa ansvaret inom ditt område för Aimo Park att etablera och genomföra parkeringslösningar och parkeringsövervakningar Detta utifrån gällande avtal och i enlighet med uppsatta mål och strategier.
Rollen som områdesansvarig har två ben - dels din personal och dels dina kunder. Du kommer att ha personalansvar för gruppledare och parkeringsvakter, ca 30 medarbetare. Stort fokus ligger på ett aktivt ledarskap och att utveckla affären med långsiktiga relationer mot såväl befintliga som nya kunder med fokus på lönsamhet, kvalitet samt kund- och medarbetarnöjdhet. Du kommer ges ett stort ansvar men även stor frihet att utveckla ditt område och kontor samt din personal.
Rollen innebär även att:
- Bedriva ett aktivt och nära ledarskap i form av schemaläggning/bemanning, rekrytering, individuella medarbetarsamtal och arbetsmiljö.
- Leda, stödja och coacha arbetsgruppen.
- Sätta tydliga mål och förväntningar på verksamheten samt följa upp prestationer.
- Kund-, budget- och resultatansvar.
Du kommer ha din fysiska placering på vårt kontor i Kungens Kurva och ditt område sträcker sig längs E4, från Södertälje till Hägersten. Du rapporterar till affärsområdeschefen. Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats och börjar med 6 månaders provanställning.
Om dig
I rollen som områdesansvarig har du både personalansvar och kundansvar och därför ser vi att du som person är strukturerad och resultatinriktad med en stark drivkraft och ett kommersiellt fokus och att du vågar fatta beslut.
Vi söker dig som har:
- Minst 3 års erfarenhet av direkt personalansvar i en personalintensiv bransch med löpande personalrelaterade frågor, gärna gällande kollektivanställda.
- Erfarenhet av att självständigt driva och leverera på avtal och affärer med budgetering och kundkontakt.
- Goda kunskaper i Microsoft office paketet.
- Ekonomisk förståelse och erfarenhet av att ha budgetansvar.
- B-körkort.
Vi ser det som meriterande om du har:
- Högskoleutbildning inom ekonomi, ledarskap eller liknande.
- Erfarenhet av parkeringsverksamhet.
- Erfarenhet av att samverka med fastighetsägare/förvaltare.
För att trivas och lyckas i denna roll är det av stor vikt att du är självständig, trygg och tydlig i ditt ledarskap och kan engagera dina medarbetare och involvera dem i arbetet mot uppsatta mål.
Du kommer att ha många kontakter, både internt och externt och därför är du bra på att kommunicera och förmedla information både skriftligt och muntligt på flytande svenska samt god engelska. Vi ser gärna att du har ett sinne för att lägga strategier och att analysera siffror. Som person är du flexibel, lyhörd och ödmjuk.
Om oss
Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan.
Aimo Park ägs sedan 2019 av Sumitomo Corporation, en global organisation med flera hundra års erfarenhet av långsiktiga investeringar och framgångsrika affärssamarbeten. Sumitomo finns med på Fortunes Global 500-lista och har som mål att alltid skapa nya värden och bidra till samhället i stort. En viktig del i Sumitomos strategi är att investera i företag och organisationer som fokuserar på mobilitet och hur det kan underlätta människors liv och vardag. Vi är stolta över att vara en viktig del av det.