Områdesansvarig Personal i Falun

Områdesansvarig Personal i Falun

Arbetsbeskrivning

Skapa det goda ledarskapet

- som Områdesansvarig med Personalansvar

Vi är med och driver en hel bransch mot bättre villkor och högre kvalitet. För städbranschen ska givetvis vara ren, med kollektivavtal, schyssta villkor, karriärmöjligheter - och gott ledarskap. Det är där du (kanske) kommer in i bilden: som vår nya Områdesansvariga.

Din roll: Du ger gott ledarskap ett ansikte!

Som Områdesansvarig är du en mycket viktig del av det goda ledarskapet i vårt företag. Du har det övergripande ansvaret för personalen i ditt område, för medarbetarnas engagemang, trivsel och arbete. Kvalitet och kundnöjdhet är två av våra grundstenar, och ditt arbete handlar mycket om den dagliga driften för att säkerställa just kvalitet, nöjda kunder och bra resultat enligt affärsplanens mål. Medarbetare som trivs och gör ett bra jobb är förstås en förutsättning, och du arbetar aktivt med rekrytering, introduktion och att säkerställa en effektiv bemanning i samarbete med dina kollegor. Du är en betydelsefull kulturbärare som främjar gott samarbete, och du bidrar aktivt till kontorets och verksamhetens utveckling. För du vet att när vi hjälps åt så blir vi Bättre Tillsammans!

Dina arbetsuppgifter:

- Leda och utveckla medarbetare i ditt eget team. Alla ska trivas på vår arbetsplats!

- Driva lönsamhet inom ditt område, i din roll genom ett optimerat schema och en effektiv bemanningsplanering.

- Aktivt bidra till kontorets och verksamhetens utveckling

- Planera och följa upp arbetet med kvalitetsuppföljning och kvalitetskontroller.

- Rekrytering och administration kring anställningar och avslut.

- Lön och tidsrapportering

- Hantera dagliga personalärenden såväl som utvecklingssamtal och lönesamtal.

Hur är du som person?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap, administrativt arbete och service ut i fingerspetsarna. Du tycker om att arbeta med människor, och tack vare att du är inkluderande och respektfull så tycker människor om att arbeta med dig. Problem är till för att lösas, tycker du, och du tar gärna initiativ och alltid ansvar. Aktivt och engagerat arbetar du för att uppnå goda resultat och skapa ett välmående och engagerat team.
Du är bekväm med att hantera olika arbetsmoment samtidigt, och du kan snabbt styra om när situationen kräver det - självklart utan att tumma på kvalitén. Du tycker om när det händer mycket! Din drivkraft är troligen viljan att utveckla andra, och din stora intresse för människor.

För att du ska lyckas i den här tjänsten tror vi att du har:

- Dokumenterad god erfarenhet av att leda och fördela arbete i team

- God ledarskapsförmåga

- God samarbets- och kommunikationsförmåga

- Ett brinnande intresse för människor, och ett naturligt sätt att sprida glädje omkring dig.

- God dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME

- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift

- Körkort

Om tjänsten

I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag. Resor samt övernattningar förekommer framför allt i samband med interna utbildningar. Ditt team består idag av ett antal Teamledare och Serviceassistenter som du har direkt personalansvar för. Till din hjälp har du också ett antal tjänstemän på kontoret, bland annat säljare, kundsupport och din närmaste chef. Tillsammans jobbar ni för att bli ännu - Bättre tillsammans.

Placering: Hemkontor Falun

Anställning: 100%, 6 månader provanställning.

Tillträde: Start omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök senast: 2023-12-15

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept.
Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HomeMaid
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 4 maj 2024

Besöksadress

Luxorgatan 1
None

Postadress

None
MOTALA, 59139

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023