OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som områdesansvarig på HomeMaid kommer du, tillsammans med dina kollegor som består av serviceassistenter, teamledare, områdesansvariga, distriktschef samt en regionchef se till att allt flyter på som det ska. Rollen är bred och företagets framgångar bygger på ett säljande arbetssätt där kunden kommer tillbaka och att teamet når sina sälj- och aktivitetsmål.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att planera schema för ca 50 serviceassistenter med 25 olika nationaliteter. Det gäller att planera både kort- och långsiktigt samt täcka nya behov som uppkommer med kort varsel. Du hanterar såväl personal som kunder, alltid på ett lättillgängligt och serviceinriktat sätt. En stor del av rollen innebär också rekrytering av nya medarbetare. Du kommer dessutom att ansvara för introduktion och upplärning av nya medarbetare samt implementering av rutiner internt på kontoret.
I din roll som områdesansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Administration och schemaplanering
- Personalansvar och kundkontakt
- Rekrytering och introducering av nya medarbetare
Du arbetar från på kontoret i Göteborg och du arbetar kontorstider måndag-fredag. Tjänsten som områdesansvarig är en fastanställning med start omgående eller enligt överenskommelse.
Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt och serviceinriktat. Eftergymnasial utbildning inom relevant område, ex HR, ekonomi, administration, är starkt meriterande. Du har tidigare arbetserfarenhet av att leda personal samt vana att hantera kunder.
För att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är nyfiken, flexibel och är bra på att ha många parallella arbetsuppgifter igång samtidigt. Du är vass på att prioritera och får energi snarare än blir stressad av ett stundtals högt arbetstempo. Som person tvekar du inte att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs, trots att det ibland innebär att din planering kastas om.
En god förmåga att leda sig själv samt ett lösningsorienterat sätt är viktigt för att trivas. Har du glimten i ögat och en god social kompetens kommer du att lyckas i rollen!
Viktigt för tjänsten är:
- God datorvana
- Körkort B
- Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, meriterande är om du kan ytterligare språk.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om HomeMaid
Företaget har sedan 1997 hjälpt tusentals familjer med veckostädning, hushållsnära tjänster och annan städhjälp, så att de får tid till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt! Företaget finns idag representerat på 18 orter och erbjuder hemservicetjänster till privatpersoner, företag och kommuner. Nu finns det en möjlighet att bli en del av teamet i Göteborg då nuvarande områdesansvarig går vidare inom organisationen.
Kontaktuppgifter
HomeMaid har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hanna Bonli via 0736 84 77 73
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Områdesansvarig, bemanningsansvaig, HomeMaid, hushållsnära tjänster, hemstäd, Göteborg, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147