OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett företag i tillväxtfas? Har du tidigare erfarenhet av planering, administration och kundkontakt? HomeMaid AB är ett företag med högt i tak, engagemang och familjär känsla. Missa inte att söka jobbet som områdesansvarig i Uppsala, där ingen dag är den andra lik!
Om tjänsten
Rollen innebär att du, tillsammans med dina kollegor som består av serviceassistenter, teamledare, områdesansvariga, kontorschef och en regionchef ser till att allt flyter på som det ska. Rollen är bred och företagets framgångar bygger på ett säljande arbetssätt där kunden kommer tillbaka och att teamet når sina sälj- och aktivitetsmål.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att planera schema för ca 30-40 serviceassistenter. Det gäller att planera både kort- och långsiktigt samt täcka nya behov som uppkommer med kort varsel. Ditt arbete innebär nära kontakt med kunder, såväl nya som befintliga, via telefon eller besök. Utifrån deras behov och önskemål för du en lösningsorienterad dialog och hittar bästa möjliga tjänst för respektive kund. Mycket av rollen innebär också rekrytering av nya medarbetare. Du kommer dessutom att ansvara för upplärning och implementering av rutiner internt på kontoret samt med introduktion av nya medarbetare.
I personalansvaret ingår medarbetarsamtal, lönesamtal, arbetsmiljöfrågor m m. Som Områdeschef bär du även ansvar för ekonomin, med allt från budget till fakturering och löner. Har du inte jobbat så mycket med det tidigare, så får du möjlighet att lära dig här.
Du har din främsta arbetsplats på kontoret i Uppsala, och har ett tätt samarbete med kollegorna i Västerås.
Arbetstiderna är 07.30-16.30 men kan under perioder vara tidigare eller senare.
Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt, kundorienterat och serviceinriktat. Eftergymnasial utbildning inom relevant område, ex HR, ekonomi, administration, är starkt meriterande. Du har tidigare arbetserfarenhet av att på något sätt leda personal samt vana att hantera kunder. God datorvana, körkort B samt flytande svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten.
För att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är nyfiken, flexibel och är bra på att ha många parallella arbetsuppgifter igång samtidigt. Du är vass på att prioritera och får energi snarare än blir stressad av ett stundtals högt arbetstempo. Som person är du någon som inte tvekar att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs, trots att det ibland innebär att din planering kastas om.
En god förmåga att leda sig själv samt ett lösningsorienterat sätt är viktigt för att trivas. Har du glimten i ögat och en god social kompetens kommer du att lyckas i rollen.
Om HomeMaid
HomeMaid vet hur svårt det är att få tiden att räcka till. I Uppsala är HomeMaid 95 personer som varje dag gör sitt allra bästa för att deras kunder ska trivas hemma och hinna med vardagen. HomeMaid i Uppsala täcker in ett stort område, från Tierp i norr till Märsta och Sigtuna i söder, Östhammar i öster till Örsundsbro i väster. Personalen fixar det mesta från hemstädning och fönsterputsning till flyttstädning. HomeMaid har kollektivavtal och deras professionella medarbetare har därför sjysta villkor med riktiga löner, pensioner och semestrar.
Tillsammans är HomeMaid ett av Sveriges mest anlitade hemserviceföretag med verksamhet på 18 orter. Sedan 1997 har de hjälpt tusentals familjer med veckostädning, hushållsnära tjänster och annan städhjälp, vilket gör att deras kunder får tid till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt!
Om anställningen
HomeMaid har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Tjänsten är ett vikariat med start omgående och året ut, med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd direkt hos HomeMaid. Kontoret ligger i centrala Uppsala. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontakta gärna rekryteringskonsult Anette Eriksson om du har frågor, på 018-65 33 06 eller anette.eriksson@adecco.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147