OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en av landets största privata hyresvärdar och vi är stolta över hur vi nått dit - tack vare våra medarbetare. I dag äger och förvaltar vi drygt 21 400 lägenheter i Stockholm, Mälardalen, Norrköping och Tranås. Med hyresgästen i fokus ska vi skapa attraktiva stadsdelar där människor trivs och känner sig trygga, och dit ännu fler vill flytta.
Nu söker vi en affärsmässig områdeschef till Jordbro/Nynäshamn som idag omfattas av 2155 lägenheter. Vårt områdeskontor, som också är vår gemensamma arbetsplats, ligger på Södra Jordbrovägen 171 där vi idag är ett förvaltningsteam bestående av områdeschef, förvaltare, uthyrare, förvaltningskoordinator och fastighetstekniker.
Som områdeschef ansvarar du för verksamheten, den finansiella utvecklingen och hyresgästerna. Det innebär att du har det övergripande ansvaret att leda och fördela arbetet med underhåll, drift och förvaltning av fastigheterna. Detta gör du med grund i en förvaltningsfilosofi som vilar på tre ben; upprustning, kundfokus och bosocialt arbete. Allt hänger ihop. För att vi ska kunna generera värde för såväl hyresgäster som för bolaget i stort så är alla delar lika viktiga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ekonomiskt ansvarig för samtliga intäkter och kostnader ner till driftsnettonivå
- Utveckla förvaltningsfilosofin där vårt arbete med rullande ROT och social hållbarhet är en viktig ingrediens
- Ansvara för budget- affärsplan och prognosarbete
- Övergripande personalansvar och ansvar för att verksamheten har rätt bemanning
- Upprätta fastighetsplan
- Aktivt identifiera investeringar och affärsmöjligheter och förverkliga beslutade projekt
- Arbetsmiljöansvar
- Vara delaktig i förhandlingar med hyresgästföreningen, i förekommande fall årlig förhandling och tilläggsförhandlingar, tillsammans med hyresförhandlingschefen
- Skapa god dialog genom regelbundna möten och exempelvis rundvandring med lokala hyresgästföreningen
Din profil
- Eftergymnasial utbildning inom förvaltning alternativt avslutad gymnasieutbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Några års erfarenhet av att ha arbetat med förvaltning av bostadsfastigheter.
- Erfarenhet av att agera som beställare och hantera leverantörer professionellt.
- Kunskap om, och erfarenhet av, arbete med budget och prognoser.
- Kunskap om hyressättningssystem.
- Goda kunskaper i officepaketet, utmärkta excelkunskaper i synnerhet.
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper
Din roll som ledare är avgörande för hur vi skapar värde i vår förvaltning, för såväl medarbetare som hyresgäster. Som person har du därför förmågan att se helheten samtidigt som du skapar förtroende för dina medarbetare genom ditt affärsmässiga driv och lösningsfokuserade ledarskap.
Övrig information
- Startdatum: Enligt ök
- Omfattning: Heltid
- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen
Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR specialist Katarina Björnström, katarina.bjornstrom@hembla.se.