OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör du det lilla extra för att göra kunden nöjd?
Då är vi nyfikna på att veta mer om dig! Som områdeschef har du tät kontakt med kunderna i ditt område. Du arbetar strukturerat och självständigt med merförsäljning samtidigt som du finns tillgänglig för dagliga frågor och önskemål från kunderna.
Vi söker dig som gillar att ha mycket kundkontakt och vill bidra till att Hemfrid blir ett serviceföretag i framkant. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och har många nya projekt och utmaningar framför oss och söker en Områdeschef med ansvar för Stockholm.
Det här får du göra
• Kundvård genom telefon och mejl
• Aktiv merförsäljning av Hemfrids tjänster som storstäd, fönsterputs, flytt, barnpassning mm
• Proaktivt kvalitetsarbete
• Personalansvar
• Budgetansvar
• Arbeta mot måltal
Dina kollegor
Du rapporterar till Regionchef och har personalansvar för två bemanningsansvarig. Området har cirka 400 kunder och 50 Hemfridare som är ute på uppdrag. Du följs bland annat upp på omsättning, kundtapp och kundnöjdhet.
Du samarbetar med kundtjänst, utesäljare, områdeschefer och bemanningsplanerare i regionen. Vår målsättning är att leverera hög service och kvalitet till våra kunder och på så sätt öka omsättning och minska kundtapp.
Vi sitter på Rosenlundsgatan 13 på Södermalm i helt nyrenoverade lokaler med utsikt över takåsarna. Närmsta tunnelbana är Mariatorget.
Vi söker dig som:
• Är kundfokuserad
• Arbetar strukturerat
• Trivs med att leda och fördela arbete
• Är tydlig i kommunikationen
• Kan inspirera till att området uppnår målen på kort och lång sikt
• Samhällsengagerad och står bakom Hemfrids värderingar om ett hållbart samhälle
Du har:
• Minst 2 års erfarenhet av kundkontakt och merförsäljning inom service/tjänstesektorn
• Ledarerfarenhet
• Erfarenhet av personalansvar
• Haft budgetansvar och jobbat mot måltal
• Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande
• Meriterande om du har arbetat med SalesForce
Att jobba hos oss
Vår mötesplats är kontoret, där vi utbyter idéer, tankar och erfarenheter. Vi har regelbundna medarbetarträffar och sociala aktiviteter. Under kontorstid är dörren alltid öppen och kaffebryggaren alltid på.
Hemfridsakademien
Vi tycker det är viktigt att alla våra medarbetare får möjlighet att utvecklas och utbilda sig. Med hjälp av vår egen utbildningsenhet Hemfridsakademien så kan du lära dig mer om tex bemanningsplanering, ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö och mycket annat. De som är nya i Sverige kan läsa svenska via vårt samarbete med Swedish for professionals. Under 2017 förväntas över 300 Hemfridare genomföra någon av våra svenskakurser lärarlett och digitalt.
Ansökan
Låter det spännande? Ansök redan idag, urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag över 2 000 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft.
Som medarbetare hos oss får du ett jobb där du får utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och aldrig står stilla. Därmed finns det många utvecklingsmöjligheter för såväl företaget som för medarbetarna. Hemfrid är ett värderingstyrt företag där miljömässig och social hållbarhet är en viktig utgångspunkt i vår affär. Vi har medarbetare från hela världen och en bred erfarenhet och kompetensbas. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Välkommen till Hemfrid
Kontaktpersoner på detta företaget
ansokan.vasteras@hemfrid.se
Eva Hertzman
Maria Nilsson
Uppsala
Anki Birnbaum
+46 018-121313
Therese Fröberg
021-4708932
Anne johansson
Fia Engström
+46 555 915 00
Magda Ranshede
Kikki Kamila
+46 214708931