Områdeschef äldreomsorg

Områdeschef äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




Arbetsplatsbeskrivning

Socialförvaltningen i Norberg söker en områdeschef inom äldreomsorgen.

Trivs du i en roll där du får ta mycket ansvar, är du mål – och resultatorienterad och tycker om att leda andra? Då ska du ta möjligheten att bli en av oss i en trygg och positiv ledningsgrupp.

 

Arbetsbeskrivning

Som områdeschef får du möjligheten att utveckla och leda verksamheter inom äldreomsorgen. Du kommer att vara ansvarig för tre avdelningar på ett särskilt boende med sammanlagt 40 medarbetare. Som områdeschef leder du verksamheten mot uppsatta mål och du har ansvaret för verksamhet, ekonomi, medarbetare och systematiskt arbetsmiljöarbete. En fördel är förstås om du redan har arbetat som ledare och haft ansvar för ekonomi- och personalfrågor. Du kommer ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp som består av 7 områdeschefer och socialchef. Du har som områdeschef tillgång till stöd inom HR, ekonomi, chefsstöd samt verksamhetsutveckling.

 

Kvalifikationer

Vi vill att du som söker har en relevant akademisk examen eller annan utbildning som av arbetsgivaren prövas likvärdig För att vara framgångsrik i uppdraget ser vi gärna att du har erfarenhet av och bred kunskap om ledning och styrning, gärna erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. Självklart är det en fördel om du har kunskap inom just området äldre. I den här tjänsten behöver du ha goda svenska språkkunskaper i tal och skrift samt grundläggande IT-kunskaper för att kunna dokumentera och hantera vardagliga arbetsuppgifter via de system vi använder. Du är bekväm i att arbeta resultatorienterat och du är bra på att se helheten. Du är trygg, stabil och har förmåga att leda och motivera dina medarbetare med delaktighet och engagemang. Olikheter ser du som en tillgång på arbetsplatsen och du har ett inkluderande synsätt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du lyssnar och kommunicerar professionellt och konstruktivt. Du skapar struktur och är bra på att hålla i och hålla ut. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.

Varaktighet:   Tillsvidareanställning 100 %

Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse.

Anställningsintervjuer kan komma att genomföras innan ansökningstidens slut.

Upplysningar: Marina Dickfors, tf socialchef och Sofia Ekman, områdeschef, nås via kommunens växel 0223- 290 00

Fackliga företrädare: Nås via kommunens växel 0223-290 00

Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Caroline Sällberg, Personalsekreterare
0512-313 04
Resultatenhetschef, Via kommunens växel
0512-310 00
Facklig företrädare, Via kommunens växel
0512-310 00

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Torget 8
None

Postadress

Stora Torget 8
Vara, 53431

Liknande jobb


15 november 2024

Enhetschef funktionsstöd

Enhetschef funktionsstöd

13 november 2024

Enhetschef särskilt boende

Enhetschef särskilt boende

11 november 2024