OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.
Vi söker nu en områdeschef till kommunens kost- och städverksamhet. Område Kost och städ med cirka 40 anställda tillhör sektor samhällsbyggnad och ansvar för kommunens matproduktion och städning. Kostenheten har två tillagningskök och 13 mottagningskök. Städenheten ansvarar för städning i kommunens fastigheter. Totalt städas cirka 24 000 kvadratmeter varje vardag, fördelade på 30 städobjekt.
Hos oss gör du skillnad!
ARBETSUPPGIFTER
Som områdeschef samordnar och leder du verksamheten enligt övergripande styrdokument samt gällande riktlinjer inom området, både administrativt och operativt. I arbetsuppgifterna ingår också att genom ditt ledarskap skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Du kommer att samverka med såväl interna som externa aktörer och ansvarar för att verksamheten lever upp till lagar och regler samt ansvarar för kommunens måltids- och livsmedelspolicys.
Områdeschef kost och städ är direkt underställd teknisk chef och ingår i samhällsbyggnads ledningsgrupp tillsammans med chefer inom fastighet, gata samt kultur och fritid. I ditt arbete har du stöd av en samordnare för hela kost och städ, en arbetsledare för centralköket samt av stödfunktioner så som HR och ekonomi.
Tjänsten innebär verksamhets-, kvalitetsutvecklings, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar och du föredrar ditt områdes ärenden inför kommunens politiska organisation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med för området relevant högskoleutbildning inom kostområdet, tex. kostekonom eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Erfarenhet av städverksamhet ses som meriterande.
Tjänsten ställer krav på erfarenhet av ekonomi- och personalansvar, LOU (lagen om offentlig upphandling) samt av arbete i en politiskt styrd organisation. Du ska även ha en ekonomisk medvetenhet och förmåga att planera och utveckla utifrån givna mål och ekonomiska ramar. Du är tydlig, kommunikativ och utvecklingsinriktad och har en god förmåga att kunna utrycka dig i både tal och skrift, datorvana och kunskap kring digitala kostsystem.
Vi värdesätter ett kommunikativt, empatiskt och tydligt ledarskap med förmåga att inspirera och coacha medarbetare. Som person är du drivande, noggrann och serviceinriktad. Du har ett strategiskt och analytiskt tänkande och ser till helheten. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.
I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.