OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MTR är ett globalt serviceföretag inom spårbunden trafik som med fokus på säkerhet, punktlighet och service erbjuder stockholmarna spårtrafik i världsklass. Vi söker nu en strateg med ett hjärta för det operativa som kan axla rollen som Områdeschef Kundservice för röda linjen.
Ditt uppdrag
MTRs kundserviceorganisation planerar, leder och utvecklar kundservice- och stationsorganisationen för att säkerställa att leveransen till vår uppdragsgivare genomförs enligt kontrakterade villkor samt på ett säkert och kostnadseffektivt sätt. För oss är kunden ständigt i fokus och vår ambition är att alla resenärer ska få en trygg och trevlig resa. Kundservice är en viktig del men inte den enda pusselbiten för att nå detta, därför är samverkan med både interna gränssnitt så väl som externa av stor vikt.
Du har det övergripande ansvaret både för den operativa verksamheten och strategiarbetet med att identifiera utvecklingsområden, leda förändringar och följa upp resultat. Du, liksom vi, tror att mångfald och jämställdhet berikar och du tar beslut som går i linje med detta. Ditt viktigaste verktyg för att nå målen är ditt team bestående av 12 direktrapporterande Stationschefer och cirka 480 medarbetare. En stor del av ditt uppdrag består därför av att leda, utveckla, coacha och följa upp dina närmsta medarbetare utifrån uppsatta mål. Ni har alltid säkerhet och kunden i fokus för att leva upp till våra högt ställda kundnöjdhetsmål.
Exempel på arbetsuppgifter
• Leda, planera och samordna verksamheten
• Budget- och resultatansvar för det egna området
• Samverka med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• Driva förändringsarbeten och delta i projekt
• Coacha, utveckla och leda medarbetare inom ansvarsområdet
• Se till att avtalet och MTRs processer, policys och rutiner efterlevs på området
• Delta i beredskapstjänst enligt ett rullande schema
Du arbetar kontorstider men i rollen ligger ett ansvar att fördela arbetstiden så att du kan arbetsleda hela din personalgrupp. Du är en del av ledningsgruppen för Kundservice och rapporterar till Head of Customer Service.
Din bakgrund
Du har en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från serviceverksamhet är meriterande. Du bör ha erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med såväl förändrings- som förvaltande arbete och gärna som medlem i ledningsgrupp. Du har tidigare varit chef över chefer och du har erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla medarbetare i en verksamhet som präglas av säkerhet och kundservice. Du har goda kunskaper i svenska, engelska och en god förståelse för IT-system.
Dina färdigheter och din personlighet
För att lyckas väl i rollen ser vi att du har en god analytisk kompetens och en mycket god kommunikationsförmåga. Du är resultatorienterad vilket gör att du arbetar målmedvetet med att få med dig dina chefer och medarbetare mot era gemensamma mål. Som ledare är du trygg och med ett coachande förhållningssätt. Du trivs som bäst när du får driva förändringsarbeten och stimuleras av utmaningar.
Vi erbjuder
MTR erbjuder en miljö med hög och positiv förändringstakt där du är med och bidrar till MTRs fortsatta resa. Som anställd hos MTR erbjuds en rad förmåner så som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan MTR även erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. I övrigt ges förmånliga erbjudanden hos bland annat MTR Express, Taxi Kurir och First Hotels.
Start omgående eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR? Ansök via www.mtrnordic.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Joakim Sundh, Head of Customer Service, via joakim.sundh@mtr.se. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 september 2017. Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i urvalsprocessen använder vi oss av urvalstester.
Välkommen med din ansökan!
Fackliga företrädare
SACO, Nader Kohandani, nader.kohandani@mtr.se
SEKO, Jannis Konstantis, ioannis.konstantis@mtr.se
ST, Tony Moros, tony.moros@mtr.se
Rekryteringsprocessen är gemensam för internt och externt sökande kandidater i de fall en vakant tjänst publiceras utanför MTR. Internt sökande premieras alltid mot extern kandidat om bedömningen är likvärdig. Kraven som ställs är dock alltid de samma och alla kandidater genomgår hela rekryteringsprocessen för en objektiv och rättvis hantering. För internt sökande kandidat så är interna referenser avgörande för att ge en beskrivning av den sökandes servicenivå, tidspassning och prestation i sin nuvarande roll
Sedan 2009 ansvarar MTR för drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av SL och sedan december 2016 ansvarar vi även för Stockholms pendeltåg. Under 2015 startade MTR Express snabbtågstrafik mellan Göteborg och Stockholm. MTR-koncernen med huvudkontor i Hongkong har en ambition att växa ytterligare inom spårbunden trafik på den nordiska marknaden. Inom MTR satsar vi på personlig och yrkesmässig utveckling för medarbetarna – vår viktigaste tillgång! För mer information, se www.mtrnordic.se