Områdeschef LSS omsorgen Personlig assistans

Områdeschef LSS omsorgen Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan!




Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Vill du känna stolthet över att kunna hjälpa människor i olika skeden av livet? Vill du ha ett meningsfullt arbete som värdesätter ditt engagemang och även erbjuder dig spännande utmaningar och möjligheter att utvecklas?    Vi hoppas det och här på Vård- och omsorgsförvaltningen bidrar vi alla på olika sätt till att kommunens medborgare ska kunna leva ett självständigt liv.

Här skapar vi välfärd. Vi söker nu en Områdeschef till vår LSS verksamhet med ansvar för området Personlig assistans.

Arbetsuppgifter
Som Områdeschef har du ett övergripande ledningsansvar för uppdragen som finns för verksamheten. Ditt fokus ska vara att inom givna resursramar bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Du ansvarar för brukaren och medarbetarna som ingår i uppdragen. Ditt mål är att skapa högsta möjliga livskvalitet för brukaren genom att aktivt arbeta med nöjda medarbetare. Du leder och fördelar arbetet för verksamhetens personliga assistenter i dina uppdrag. Du gör det genom att möjliggöra att varje enskild medarbetare upplever och förstår det egna ansvaret och bidrar med sina insatser för måluppfyllelse.

I uppdraget ingår att vara stödjande, kunnig och drivande i utvecklingsarbetet inom verksamhetsområdet.

Du rapporterar direkt till Socialchef och ingår tillsammans med övriga områdeschefer i förvaltningens ledningsgrupp. Tillsammans tar vi ansvar för helheten oavsett om du är verksam inom området IFO, äldreomsorgen eller LSS-omsorgen. Du har tillgång till regelbundet och utvecklande kollegialt stöd i din arbetsvardag, både förvaltningsvis och verksamhetsspecifikt. Tillsammans med vår HR-avdelning satsar vi på kompetenshöjande aktiviteter för våra ledare då vi vet att det har betydelse. Vi genomför regelbundet aktiviteter som ger dig både verktyg och förutsättningar att hantera de utmaningar du kan stöta på i din ledarskapsvardag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har beteendevetenskaplig, Socialpsykologisk, Socionom eller personalvetenskaplig högskoleutbildning eller liknande.  Du har erfarenhet av ledarskap med personal- och budgetansvar och gärna inom verksamhetsområdet. Goda kunskaper i svenska tal och i skrift. 

Som person behöver du vara engagerad, ansvarstagande och lösningsfokuserad. För att trivas i uppdraget behöver du klara av snabba förändringar och förmå prioritera i pressade situationer.

För att klara uppdraget även långsiktigt måste vi våga tänka nytt. Därför är det viktiga att du har en förmåga att se hur verksamheten kan utvecklas genom nya arbetssätt och innovativa lösningar samt har viljan och energin att driva igenom dem. Du behöver trivas med att nå dina mål genom samarbete med andra och den egenskapen behöver vara mycket framträdande hos dig.

Du ser ditt uppdrag utifrån ett helhetsperspektiv med medborgarnyttan i fokus och blir en betydelsefull ambassadör för både kommunen och verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef funktionsstöd

Enhetschef funktionsstöd

13 november 2024

Enhetschef särskilt boende

Enhetschef särskilt boende

11 november 2024