OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Servicekontoret bidrar till en bättre vardag för kommunens invånare och verksamheter med tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och löneadministration samt invånarvägledning.
Brinner du för att ge bra service? Välkommen till oss, en professionell organisation i ständig utveckling som arbetar aktivt med service och engagemang.
Vi på IT-service erbjuder en utvecklande och spännande roll i en förvaltning i framkant som drivs av utveckling och innovation. Hos oss har du goda karriär- och utvecklingsmöjligheter och chansen att bidra till att Halmstads kommuninvånare "får ut mer av livet". Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en kreativ och nyfiken ledare som vill arbeta proaktivt med Halmstads kommuns IT-support så att våra medarbetare får en problemfri IT-vardag! Medarbetare inom Område servicedesk blir snart chefslösa och de letar efter en person som har ett utvecklande ledarskap och som vill axla rollen som deras nya områdeschef.
Område Servicedesk är en tjänstedriven verksamhet som arbetar både reaktivt men framförallt proaktivt med support till kund inom first- och second line.
Som områdeschef är ditt övergripande ansvar att arbeta strategiskt med att driva och utveckla IT-supporten samt säkerställa att servicedesk håller en hög nivå på de tjänster som erbjuds. Du omvärldsbevakar inom området för att hålla dig uppdaterad kring nya arbetssätt och agila lösningar. I din roll har du har verksamhets-, budget- och personalansvar för ett engagerat och ansvarstagande gäng på ca 20 medarbetare. Vi arbetar främst i ärendehanteringssystemet ServiceNow som är ledande inom branschen.
Du rapporterar till verksamhetschef och ingår i enhetens ledningsgrupp tillsammans med fyra områdeschefer.
Vill du vara med och driva en verksamhet som har en hög servicenivå och som alltid ger det lilla extra? Hos oss arbetar du i nyrenoverade och moderna, aktivitetsbaserade lokaler där kreativitet och samarbete är grundläggande för vårt arbete.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare ledarerfarenhet samt arbetat med support- och leveranstjänster. Du har även erfarenhet av att ha utvecklat verksamheter och har du varit chef eller projektledare för större projekt ser vi det som meriterande.
Du har en högskoleutbildning med dig som är relevant för tjänsten eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
Eftersom du är ansiktet utåt för servicedesk mot förvaltningar och bolag, är det viktigt att du har förmågan att vara relationskapande och nätverkande. Du leder dina medarbetare genom tillitbaserad styrning där du ger medarbetarna möjlighet till självledarskap och stöttning. Du är en innovativ och lösningsfokuserad person som vill utveckla och förbättra supporten och hela tiden ligga i framkant med en modern servicedesk. Våra kunder är vårt fokus så det är viktigt att du är serviceminded och sätter höga mål för god och kvalitativ service. Vi värdesätter driv, nytänkande och mod att våga prova nytt!
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att tillämpas vid anställning.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Dennis Bik, Områdeschef IT-service
070-343 32 58
Towe Stigward, Sveriges Ingenjörer
Madeleine Roos, Vision
Dennis Bik, Områdeschef IT-service