OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som trivs i en roll med personalansvar, schemaplanering och som brinner för kundservice!
Dina arbetsuppgifter
Som Områdeschef inom vår engångsstädning har du helhetsansvar för drift, resultat och leverans i ett av våra områden. I det ingår att optimera logistiken, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen. Du har personalansvar för ca 25 medarbetare som arbetar inom vår städservice och leder på distans då våra Hemfridare (städare) arbetar ute hos våra kunder. Du har fullt ansvar i din ledarroll vilket ställer krav på ett högt engagemang och vilja att utveckla och driva dina medarbetare framåt.
En stor del av din tjänst innebär personalplanering genom schemaläggning på kort samt lång sikt. Du kommer ta morgonens varierande utmaningar och ersätta vakanser, planera in Hemfridare hos våra kunder utifrån deras behov och ser till att vårt resursbehov matchar vårt kundinflöde utifrån våra hög- och lågsäsonger. Rollen är mycket operativ och ingen dag är den andra lik.
Till Engångsstädning hör våra tjänster storstädning, flyttstädning och fönsterputs och du har en nyckelroll för att alltid leverera bästa service mot våra kunder. Mot kund ansvarar du bl.a. för merförsäljning, reklamationer/skador och av- och ombokningar. Du rapporterar till Affärsområdeschef och följs upp på KPI:er så som TB1, omsättning och måltal kopplade till schema och personal. Som Områdeschef är samarbetet med dina kollegor tätt, både inom avdelningen, kollegor inom vår kärnaffär Abonnemangsaffären och olika stabsfunktioner.
Vi letar efter dig som
Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och gillar utmaningar. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och känner dig bekväm med förändringar. Du är duktig på att peppa dina medarbetare och du värdesätter de kvaliteter som företagets mångfald tillför verksamheten och bidrar med en god stämning på kontoret. Utöver detta ser vi gärna att du har:
- God erfarenhet från servicebranschen
- Trygg i en ledande befattning
- Vill jobba på ett företag under tillväxt, där det händer saker hela tiden
- Älskar kundservice, och gör alltid det lilla extra för en positiv kundupplevelse
- Behärskar svenska samt engelska
Vi erbjuder
- Självständigt och utvecklande arbete med stort ansvar
- Personlig utveckling i service och ledarskap
- En mångkulturell organisation med stor trovärdighet på marknaden
- Att vara med på Hemfrids tillväxtresa att ta tjänster i hemmet till nästa nivå
- Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, personalrabatter, sociala aktiviteter och tillämpar individuell lönesättning
Övrig information
Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 08-17. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget.
Ansökan
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.
Välkommen till Hemfrid!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650