OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Områdeschef på Hemfrid får du kliva in i en snabbrörlig miljö i ett starkt och framgångsrikt bolag. I januari 2019 öppnade vi på Hemfrid vårt kontor i Linköping och nu växer vi ytterligare med en Områdeschef! Är du redo att ta dig ann de möjligheter och utmaningar som finns i ett tillväxtbolag? Då kan du vara rätt person för oss!
Dina arbetsuppgifter
Som Områdeschef har du en avgörande roll för att leverera en riktigt bra tjänsteupplevelse för våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår kundansvar för våra kunder inom ett geografiskt område, samt personalansvar för våra städare (Hemfridare). Ni arbetar mycket tätt inom teamet och bra kommunikation och samarbete är A och O. Tillsammans arbetar hela teamet mot att leverera en kundupplevelse i världsklass.
Rollen som Områdeschef passar dig som trivs med ett operativt arbete med hög arbetsintensitet. I din roll har du ett personalansvar för ca. 20 Hemfridare som arbetar ute hos våra privatkunder i Linköping och Norrköping med omnejd. Du rapporterar till Regionchef och samarbetar mycket tätt med en till Områdeschefskollega på kontoret. Tillsammans ansvarar ni för att nå de tillväxtmål som är budgeterat för ert område. I rollen som Områdeschef arbetar du exempelvis mot måltal så som omsättning, TB1, merförsäljning, sjukfrånvaro och NPS.
I din roll arbetar du dagligen med personalplanering genom schemaläggning på kort samt lång sikt. Du kommer ta morgonens varierande utmaningar och ersätta vakanser, kommunicera ut nya städuppdrag till dina hemfridare och informera våra kunder kring eventuella förändringar. På lång sikt kommer du planera semestrar, planera in Hemfridare hos nya kunder och se till att vårt resursbehov matchar vårt kundinflöde. Du ansvarar för rekryteringen till ditt team med stöd av Hemfrids centrala rekryteringsenhet, och har fullt chefsansvar från anställning till avslut.
Vi letar efter dig som
Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsfokuserad och ihärdig, stresstålig, prestigelös samt strukturerad. Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet från service o/e försäljning
- Har erfarenhet från en ledande befattning, ex. arbetsledare, chef
- Vill jobba på ett företag under tillväxt, där det händer saker hela tiden
- Brinner för att ge kundservice i världsklass
- Har erfarenhet från att arbeta mot måltal
Vi erbjuder
- Självständigt och utvecklande arbete med stort ansvar
- Personlig utveckling i service och ledarskap
- En mångkulturell organisation med stor trovärdighet på marknaden
- Att vara med på Hemfrids tillväxtresa att ta tjänster i hemmet till nästa nivå
- Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, personalrabatter, sociala aktiviteter och tillämpar individuell lönesättning
Övrig information
Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 07-16 på vårt kontor i Linköping. Vi sitter centralt i Linköping på Sveagatan 1.
Ansökan
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Ansökan skickas in via vårt ansökningsformulär, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer, och kommer tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt kandidat. Därför önskar vi gärna att du skickar in din ansökan så snart dy har möjlighet.
Välkommen till Hemfrid!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650