OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en till Områdeschef till vårt Tillväxtområde Flyttservice. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.
Dina arbetsuppgifter
Som Områdeschef med ansvar för vår Flyttservice har du, tillsammans med Områdeschefen Linus, ett helhetsansvar för drift, resultat och leverans inom affärsområdet Flyttservice. I det ingår att arbeta med schemaläggning, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder samt vår personal inom detta område och rapporterar till Regionchef som i sin tur har ett regionsansvar för alla våra tillväxtaffärer (flytt, trädgård, hantverk och företagsstädning).
Personalansvar: Du kommer ha ett personalansvar för 20 flyttmedarbetare som arbetar ute på fältet, så mycket av den dagliga kontakten sker via samtal och sms då du arbetar från vårt huvudkontor i Stockholm/remote hemifrån utifrån rådande pandemi. En stor del av denna tjänst innebär personalplanering genom schemaläggning på kort samt lång sikt. Du hanterar då sjukfrånvaro, semestrar och planerar in personalen dagligen på våra olika flyttuppdrag.
Kundansvar: Som Områdeschef har du en avgörande roll för att leverera en riktigt bra tjänsteupplevelse för våra kunder. I arbetsuppgifterna för tjänsten ingår att kontakta kunder som lämnat en intresseanmälan för flyttservice, skicka offert och koordinera kunduppdraget så kunden blir nöjd från första leverans av flyttkartonger till att alla möbler levereras som de skall till kundens nya boende. Till din hjälp med bokning av kunder har du en innesäljsavdelningen som arbetar fokuserat med att ringa intressenter och stänga våra offerter. I ditt kundansvar ansvarar du för även för att ge våra kunder bästa möjliga service, ansvarar för fakturafrågor, reklamationer och merförsäljning. Du mäts på KPI:er så som NPS, TB och omsättning.
Din profil
Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är mycket resultatdriven, kundfokuserad och som älskar att skapa goda affärer. Du har en hög dos av extraversion och är en relationsbyggare, likaväl mot kund som kollegor och din personalgrupp. Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Mycket god erfarenhet från tidigare roll inom en service- och kundfokuserad bransch
- God ledarerfarenhet
- God språkkompetens i svenska samt engelska
- B-körkort
- Meriterande om du har arbetat inom en verksamhet som genomgått en förändrings-/tillväxtresa
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Områdeschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal, divese förmåner och aktiviteter.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020- & 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Ansökan
Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Om du är en av de kandidater som innehar de skallkrav vi har på tjänsten utifrån urvalsfrågorna i ansökan kommer du som steg två få genomföra urvalstester från Assessio. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.
Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag under kontorstider. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget, och arbetar mycket remote under pandemitider.
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 300 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650