OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa, som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision, en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet.
Vi söker nu en engagerad och nytänkande områdeschef till individ och familjeomsorg samt myndighetsutövning för ekonomiskt bistånd, LSS, biståndshandläggning.
Uppdrag
Verksamhetsområde Vård och Omsorg kännetecknas av god kvalitet och nöjda kommuninvånare. Vi grundar vårt arbete på övertygelsen att våra kommuninvånare ska kunna känna sig trygga, nöjda och få sina behov tillgodosedda utifrån det arbete som vi utför varje dag.
Vi söker nu dig som vill leda verksamheterna inom individ och familjeomsorg samt myndighetsutövning för ekonomiskt bistånd, LSS, biståndshandläggning. Du har två enhetschefer och en projektledare som är direktrapporterade till dig och din tjänst är direkt underställd socialchef.
Du är en viktig del i Vård och omsorgs ledningsgrupp och genom nära samverkan med andra får du möjlighet att påverka utvecklingen inte bara i din egen verksamhet utan också i hela kommunen. Vår verksamhet ligger långt framme inom flera områden och vi är stolta över vår kvalitét och bredd. Du får arbeta med en ledningsgrupp som kännetecknas av öppet samarbetsklimat, varm och respektfull stämning och som har en grundläggande tro på människans förmåga till förändring. Vi tycker det är viktigt att fortsätta utveckla vår verksamhet och våra metoder i samma positiva anda. Vi trivs på vårt arbete!
Som områdeschef har du resultatansvar för ekonomi, personal och verksamhet. Du ansvarar för arbetsledning, coachning och utveckling av underställda chefer i verksamheter som kännetecknas av hög kompetens och starkt engagemang.
En viktig del i uppdraget är uppföljning, analys och långsiktig planering så att våra resurser används optimalt. I din roll är du en förebild för det systematiska arbetet med att utveckla kvalitet och professionalitet i mötet med brukare och klienter.
Kompetens
För att lyckas i denna roll bör du ha en bred kompetens och erfarenhet av socialtjänstens arbete. Du har socionomutbildning eller likvärdig universitetsutbildning och en bred erfarenhet som ledare inom individ- och familjeomsorgen eller motsvarande verksamhet. Uppdraget förutsätter att du är en trygg och tydlig ledare som får dina medarbetare att växa och tar tillvara på deras kompetens därav ser vi att du har en bakgrund med flerårig erfarenhet i en chefsbefattning.
Vi vill att du är förtrogen med organisatoriska och strategiska frågor samt god kunskap inom lagstiftningen/rättstillämpningen inom socialtjänstens område, men också utifrån de villkor som gäller all kommunal/offentlig verksamhet.
Du stimuleras av att hitta lösningar, tänka nytt och har ett strategiskt tänkande där du ser till helheten. Du kan strukturera komplicerade frågor samt kommunicera lösningar på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt.
Du är duktig på att samarbeta och att hantera situationer och relationer på ett lösningsinriktat och eftertänksamt sätt. Om du dessutom är känd för att tänka nytt, vara handlingskraftig och uthållig och inte minst har humor och nära till skratt är du varmt välkommen med din ansökan.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!