OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om MatHem
MatHem grundades 2006 och är idag marknadsledare inom e-handel för livsmedel. Vårt mål är att ge våra användare smidiga och engagerande upplevelser, i allt från planering till inköp, som levereras med hög kvalitet direkt hem till dörren. Vi är ca 1600 anställda fördelade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm och våra fyra logistikcenter i Stockholm/Bromma, Stockholm/Veddesta, Göteborg och Malmö.
För oss på MatHem står våra kunders bekvämlighet alltid i centrum. Vi vill skapa den bästa upplevelsen för dem i allt från middagsplaneringen med familjen till dess att matvarorna finns på
plats i hemmet. På detta sätt skapar vi mer tid för sakerna de älskar – matlagning, tid med familjen, träning eller jobb. När du jobbar hos oss får du därför en unik möjlighet att påverka människors liv i positiv bemärkelse. För leendet på kundernas läppar när matvarorna levereras är ovärderligt.
Varför ska du jobba hos oss?
MatHem är idag Sveriges största matbutik med lösplockade varor på nätet och vi fortsätter att växa. Hos oss får du jobba i en dynamisk och social miljö med möjlighet att utvecklas och växa. Vi är en arbetsplats med stor mångfald och vi satsar helhjärtat på miljö- och hållbarhetsfrågor. Visste du till exempel att 24 procent av all mat vi säljer är ekologisk?
Vad kommer du att få göra?
Som Områdeschef blir din huvudsakliga arbetsuppgift att leda och fördela det dagliga operativa arbetet inom ditt ansvarsområde inom produktionen. Du kommer ha ett övergripande ansvar för en avdelning där du har ett tydligt resultat och budgetansvar och aktivt arbetar mot att leverera uppsatta mål i strävan mot medarbetarnöjdhet, kvalitet och produktivitet.
En stor del av tjänsten innefattar ett närvarande ledarskap där det är viktigt att utveckla, engagera och motivera personalen. Aktivt arbete med arbetsmiljöfrågor- och riskanalyser för att säkerställa en god arbetsmiljö blir den del av din vardag. Du kommer att ingå i ett team av ledare som gemensamt strävar mot god lönsamhet och en hög servicegrad gentemot kund. Vidare ansvarar du för nya rutiner och förbättringsåtgärder och har en drivande roll i olika effektiviseringsprojekt, samtidigt som administrativa arbetsuppgifter förekommer främst kopplat till personal.
Tjänsten är förlagd vid vårt lager i Bromma och arbetstiderna är varierande frånmåndag till söndag 05:00-24:00
Vad krävs för rollen?
• Gymnasieutbildning
• Högskoleutbildning ses som meriterande
• Minst 2 års ledarskapserfarenhet
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Erfarenhet från lager/produktion är meriterande
• Tidigare erfarenhet och kunskap av Lean och förbättringsarbete är meriterande
Personliga egenskaper
För att lyckas i din roll ser vi att du är ansvarstagande och initiativrik och van att driva ditt eget och teamets arbete framåt. Vidare är du flexibel i ditt tankesätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Då vi dagligen arbetar mot uppsatta mål ser vi även att du är resultatfokuserad. Du kommer att ha mycket kontakt med andra inom organisationen därför ser vi också att du är en god och tydlig kommunikatör. Du har förmågan att engagera och motivera dina kollegor och känner dig trygg i ditt ledarskap. Vi ser även att du som ledare är passionerad där du får ditt team att prestera på en hög nivå i en god arbetsmiljö.
Övrig information
Plats: Bromma, Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående