Områdeschef till Myrorna i Stockholm

Områdeschef till Myrorna i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en stark ledare som brinner för den cirkulära omställningen? Sök den viktiga rollen som områdeschef på Myrorna i Stockholm!

Som områdeschef på Myrorna får du möjlighet att driva och utveckla en helt avgörande del av verksamheten, Myrornas butiker. Du arbetar genom dina underställda butikschefer i en bred och affärsmässig roll där ingen dag är den andra lik! Om du lockas av att få kombinera din förmåga att utveckla verksamheten genom människor och bidra till en hållbar framtid kan detta vara rollen för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Du kommer representera ett starkt & etablerat varumärke i en försäljningsorienterad och entreprenöriell roll i en organisation där mycket fortfarande är ogjort. Du kommer få chansen att påverka både strategiskt och operativt i en växande bransch där din personlighet och ditt ledarskap blir centrala för att nå framgång.

Myrorna är en professionell och värderingsstyrd ideell organisation med tydliga vinstmål och nyckeltal.
Ansvar, mod och mångfald genomsyrar organisationen i alla led och du kommer både stötta och inspirera dina medarbetare liksom själv få ta del av den energi och vilja att göra gott som finns i organisationen.

 

Dina arbetsuppgifter

Som områdeschef på Myrorna ansvarar du för ca 15 butiker runt om i Sverige och har det övergripande ansvaret inklusive fullt budgetansvar, för ditt område. Du ansvarar för att säkerställa och driva försäljningen ute i butikerna, tillsammans med dina butikschefer. Du ansvarar även för försäljningsbudget och resultat inom ditt försäljningsområde liksom har det övergripande personal- och driftsansvaret. Du ingår i ledningsgruppen för försäljning och varuförsörjning där du aktivt tillsammans med andra funktioner internt bidrar till Myrornas utveckling framåt vad gäller kvalitet, effektivitet och lönsamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Personalansvar för underställda butikschefer, leder och stöttar i frågor gällande t.ex. anställning, lönesättning, medarbetar- och utvecklingssamtal, samt vidtar nödvändiga åtgärder för att säkerställa utveckling framåt.
• Ansvar för butiksdriften, d.v.s att budget, nyckeltal och resultat uppnås samt att fastställda rutiner och riktlinjer efterföljs.
• Säkerställa att den operativa driften i butikerna genomförs på ett likvärdigt sätt enligt Myrornas policys & regler samt att en god arbetsmiljö uppnås genom efterlevnad av arbetsmiljölagar & kollektivavtal. Likaså att säkerställa en hög servicegrad & kundnöjdhet.
• Sammankalla & driva butikschefsmöten.
• Löpande identifiera, utveckla och standardisera arbetssätt och processer för butikerna och samarbetet med övriga delar av organisationen.

Värt att veta

Som områdeschef rapporterar du till försäljnings- och varuförsörjningschefen och du ingår i ledningsgruppen för försäljning och varuförsörjning. Du har ett nära samarbete med din kollega som är områdeschef för de övriga butikerna i landet. I tjänsten ingår resor då du löpande besöker dina butiker.
Myrorna flyttar både huvudkontor och tidigare lokala varuförsörjningsenheter till gemensamma nya fräscha lokaler i Botkyrka under november/december 2022. Nya lokaler och närhet till en större del av verksamheten, ger de bästa förutsättningarna och möjligheterna för dig att vara med och forma verksamheten framåt för att utveckla Myrornas butiker till nästa nivå!

Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats och börjar med 6 månaders provanställning.

Våra förväntningar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper men för att vara aktuell för denna roll ser vi också att du:

• har goda ledarskapserfarenheter och ett par års erfarenhet av att leda genom ledare (t.ex. butikschefer) och gärna med kollektivavtalsansluten personal inom retail. Du gillar att kombinera ledarskapet med kontinuerliga verksamhetsförbättringar och känner dig trygg i din ledarroll.
• är en duktig förändringsledare. Du är en god kommunikatör som har drivit förändring för att säkerställa en motiverande och effektiv arbetsplats samt utvecklat ditt område med gott samarbete både internt och externt.
• har en högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med erfarenhet av personalintensiv verksamhet där det ingått affärsansvar.
• har mycket god ekonomisk förståelse och analytisk förmåga.
• har aktuell erfarenhet från en liknande roll med goda resultat.

Som person är du trygg i dig själv, kommunikativ, kreativ och affärsmässig utan att ge avkall på din ödmjukhet och flexibilitet. Du är strukturerad med god planeringsförmåga och motiveras av problemlösning i en föränderlig miljö. Du är modig och vågar testa nya vägar och ditt hjärta klappar lite extra för den cirkulära ekonomin.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 9 november 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


28 november 2024

Client Partner - Manufacturing

Client Partner - Manufacturing

28 november 2024

Säljchef

27 november 2024