Områdeschef till området för funktionsnedsatta/LSS

Områdeschef till området för funktionsnedsatta/LSS

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning

Då en av våra områdeschefer går till annat arbete söker nu Socialförvaltningen i Norbergs kommun hennes ersättare.

Nu har just du chansen att vara med och utveckla socialförvaltningen. Trivs du i en roll där du får ta mycket ansvar, är du mål – och resultatorienterad och tycker om att leda andra? Då ska du ta möjligheten att bli en av oss i en trygg och positiv ledningsgrupp.

 

Arbetsbeskrivning

Som områdeschef får du möjligheten att utveckla och leda inom vår verksamhet för personer med funktionsnedsättning både inom LSS och socialpsykiatri. Inom ramen för denna tjänst ryms daglig verksamhet, gruppbostad och en servicebostad samt boendestöd med sammanlagt ca 20 medarbetare. Ytterligare en gruppbostad är under planering och beräknas öppna under 2021. Som områdeschef leder du verksamheten mot uppsatta mål och du har ansvaret för verksamhet, ekonomi, medarbetare och systematiskt arbetsmiljöarbete. En fördel är förstås om du redan har arbetat som ledare och haft ansvar för ekonomi- och personalfrågor. Du kommer ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp som består av 7 områdeschefer och socialchef. Du har som områdeschef tillgång till stöd inom HR, ekonomi, chefsstöd samt verksamhetsutveckling.

 

Kvalifikationer

Vi vill att du som söker har en relevant akademisk examen eller annan utbildning som av arbetsgivaren prövas likvärdig För att vara framgångsrik i uppdraget ser vi gärna att du har erfarenhet av och bred kunskap om ledning och styrning, gärna erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. Självklart är det en fördel om du har kunskap inom just området äldre. I den här tjänsten behöver du ha goda svenska språkkunskaper i tal och skrift samt grundläggande IT-kunskaper för att kunna dokumentera och hantera vardagliga arbetsuppgifter via de system vi använder. Du är bekväm i att arbeta resultatorienterat och du är bra på att se helheten. Du är trygg, stabil och har förmåga att leda och motivera dina medarbetare med delaktighet och engagemang. Olikheter ser du som en tillgång på arbetsplatsen och du har ett inkluderande synsätt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du lyssnar och kommunicerar professionellt och konstruktivt. Du skapar struktur och är bra på att hålla i och hålla ut. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.



Körkort är ett krav



Anställningsintervjuer kan komma att genomföras innan ansökningstidens slut.



 

Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhetschef till LSS-bostäder, Solna stad

Verksamhetschef till LSS-bostäder, Solna stad

25 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024