OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 5500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt från december 2021 även drift och underhåll av Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.
Sedan 2009 innehar MTR Tunnelbanan helhetsansvaret för planering, drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av AB Storstockholms Lokaltrafik (SL). Varje dag genomförs drygt 1 miljon resor hos oss. Det motsvarar nästan hälften av alla resor med kollektivtrafik i Stockholms län. Vi nöjer oss inte med att vara bäst i klassen på tunnelbana, vårt arbete handlar om att göra skillnad på plattformen, på tågen och i människors liv. Vi samarbetar med flera olika aktörer i Stockholm för att tunnelbanan ska vara tillgänglig för alla. Det är detta vi kallar för Stockholms blodomlopp.
ARBETSUPPGIFTER
Till Kundservice söker vi nu en Stationsområdeschef som vill vara med och leda samt utveckla Stockholms tunnelbana. MTRs kundserviceorganisation planerar, leder och utvecklar kundservice- och stationsorganisationen för att säkerställa att vi uppfyller vårt avtal och når våra mål på ett säkert och kostnadseffektivt sätt.
Din roll hos oss
Som Stationsområdeschef på MTR Tunnelbanan har du det övergripande ansvaret både för den operativa verksamheten och strategiarbetet med att identifiera utvecklingsområden, leda förändringar och följa upp resultat. I det dagliga arbetet ingår tät dialog med vår uppdragsgivare samt säkerställande av att leveransen uppfylls. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att de mål som är överenskomna inom primärt kundnöjdhet och trygghet nås samt arbetar med ständig utveckling av verksamheten.
Din egen organisation består av drygt 600 stationsvärdar, du har din egen ledningsgrupp med ett team chefer som rapporterar till dig. Du ingår även i Kundservice ledningsgrupp och rapporterar till Head of Customer Service. Din huvudsakliga arbetsplats är på vårt lokalkontor på Liljeholmen men du rör dig också ute verksamheten.
När du blir en av oss
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.
Dina huvudsakliga uppgifter är att:
• Ansvara för det finansiella och operationella resultatet för Kundservice verksamhet
• Skapa goda förutsättning för att chefer och medarbetare ska kunna nå sina mål
• Utveckla kundserviceorganisationen
• Samverka med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• Att förstärka samarbetet över bolagets enhetsgränser tillsammans med övriga områdeschefer
Som ledare på MTR är du ett stöd för medarbetarna då du har ett närvarande och coachande ledarskap. Vi ser gärna att du agerar innovativt för att hitta nya metoder och strategier som bidrar till att uppfylla Kundservice övergripande mål.
KVALIFIKATIONER
Dina erfarenheter
För att vara framgångsrik i denna roll har du arbetat minst fem år i en ledande befattning där du har haft direktrapporterande chefer. Vi ser att du kommer från en organisation där det finns både tjänstemän och kollektivanställda. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom transport, retail eller facility management.
Dina färdigheter och din personlighet
Du har en relevant akademisk utbildning. Goda kunskaper i Officepaketet samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Vi värderar personliga egenskaper högt och söker efter en person som är resultatorienterad och får med sig chefer och medarbetare mot de gemensamma målen. Du är motiverande men tydlig, äger processen och står för budskapet. Detta genom ett coachande arbetssätt där du arbetar aktivt med utveckling av befintliga och nya processer.
ÖVRIGT
Förmåner
Som anställd hos MTR erbjuds en rad förmåner så som SL-årskort och Ticket Rikskort, båda till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. Kostnader för läkarbesök ersätts upp till högkostnadskort. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTRX, Synoptik, Akademibokhandeln och First Hotels.
Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Ericsson, Head of Customer Service, via anna.ericsson@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Start omgående, enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Pergefors Eriksson
+46725032164