OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Områdeschef till Victoriahem i Landskrona
Victoria Park och Hembla har förenats under det gemensamma namnet Victoriahem. Tillsammans tar vi hand om 39 000 familjers hem utspridda i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder, vilket gör Victoriahem till en av landets största privata hyresvärdar. Resultatet av Victoriahem’s senaste medarbetarundersökning har kvalificerat oss för certifieringen Great Place to Work. Victoriahem är även en vinnare av kundkristallen under 2022.
Med gemensam kraft vill vi nu skapa riktigt bra platser att bo på. Victoriahem är en långsiktig fastighetsägare med ett starkt tillväxtfokus. Vi vill fortsätta förvärva, äga och förädla bostäder där de behövs som mest. Besök www.victoriahem.se för mer information om oss.
Vad kan Victoriahem erbjuda dig?
Som områdeschef hos oss kommer du bidra till vår framgång med din erfarenhet, kompetens och ambition. Vi värdesätter engagemang och kreativitet och kommer stötta dig i din utveckling. Victoriahem har stora tillväxtplaner och främjar utveckling, både på individnivå och som bolag. Victoriahem är en arbetsgivare som månar om sina medarbetare genom att erbjuda trygga anställningsvillkor och förmåner. Vi har även vunnit Kundkristallen för det största lyftet i serviceindex.
Om tjänsten som områdeschef
Vi är indelade i 5 regioner, 31 områdeskontor med drygt 500 medarbetare. Du kommer tillhöra region Göteborg/Malmö och ansvara för vårt fastighetsbestånd Landskrona med ca. 830 hyresrätter samt kommersiella lokaler.
Ditt team består av förvaltare, uthyrare, r och med kontor i centrala Landskrona. I rollen som områdeschef har du ett övergripande ansvar för förvaltning, uthyrning, drift och underhåll av fastighetsbeståndet. Detta innebär att du kommer att leda och fördela arbetet och rapportera till regionchefen.
Du ansvarar även för att utveckla och implementera Victoriahems värdeskapande förvaltningsmodell lokalt, vilket utgår från två centrala områden: Förbättringar av bostadsområdena där social hållbarhet är en viktig faktor, och arbetet med att förbättra fastigheternas driftnetto.
I den här rollen ställs höga krav på ledarskapet, att agera som en förebild, vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat samt att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att nå sina mål och ta ansvar för att på så sätt vidareutveckla verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Ekonomiskt ansvarig för samtliga intäkter och kostnader ner till driftsnettonivå
Ansvara för arbete med budget, affärsplan och prognoser
Övergripande personalansvar
Aktivt identifiera investeringar och affärsmöjligheter samt förverkliga beslutade projekt
Ansvar för att uthyrningar
Upprätta underhållsplaner
Skapa god dialog genom regelbundna möten och exempelvis rundvandring med lokala hyresgästföreningen
Vara delaktig i förhandlingar med hyresgästföreningen, i förekommande fall årlig förhandling och tilläggsförhandlingar, tillsammans med hyresförhandlingschefen
Ansvara för upphandlingar av till exempel entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitet mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt
Agera som förebild och representera Victoriahem bygga nätverk
Vem söker vi?
Som person är det viktigt att du är social och har förmågan att bygga förtroendegivande relationer genom ditt affärsmässiga driv och lösningsfokuserade ledarskap. Du är resultatinriktad, självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra.
Kvalifikationer för tjänsten som områdeschef:
För tjänsten relevant högskoleutbildning
Gedigen kunskap och erfarenhet av hyresrättsförvaltning
Tidigare erfarenhet från ledande roll med personal, budget och resultatansvar samt förmågan att leda och inspirera medarbetare mot uppsatta mål.
Goda kunskaper inom hyresjuridik, entreprenadjuridik och fastighetsägaransvar
God beställarkompetens och förhandlingsvana
Erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete
Goda kunskaper i Microsoft Office
Tillträde enligt överenskommelse med placering på kontoret i Gröna Lund, Landskrona. Bakgrundskontroll på slutkandidaten är en del av rekryteringsprocessen.
Kontaktuppgifter och ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson 070-485 75 59. Ansökan kan endast ske via vår hemsida ej via mail. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Isaksson Rekrytering, du kommer anställas direkt hos Victoriahem.
Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är även medlemmar i Byggföretagen, (före detta BI