Områdeschef till vikariepoolen

Områdeschef till vikariepoolen

Arbetsbeskrivning

Tekniska serviceförvaltningen har en bredd av yrkesområden och kompetenskrav. Inom förvaltningen bedrivs lokalvård, förvaltning av kommunens lokaler, kök för skolor och äldreboenden och trafikfrågor. Vidare svarar förvaltningen för utbyggnad av nya bostads- och industriområden samt försäljning av industri- och bostadstomter.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som områdeschef för området pooler och timvikarier inom kost och städ verksamhet. Som områdeschef för timvikarier innebär arbetet en stor del rekrytering av vikarier, anställning och löpande vikarieansvar. Du är timvikariernas närmaste chef och kommer därmed hålla APT-möten och följa upp och utvärdera arbetet tillsammans med chefer kring vikariernas insatser. Du är även närmaste chef för poolerna och har samma ansvar för den personalgruppen. Du kommer även ha ett drift- och personalansvar över stadshusets caféverksamhet samt den personal som städar där.

Du kommer ingå i chefsgruppen för kost- och städ tillsammans med övriga områdes- och kökschefer. Du är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr verksamheten och är van vid att fatta beslut och kommunicera med tydlighet. Som områdeschef har du även mycket kontakt med andra aktörer både internt och extern och har lätt för att bygga relation.

Ditt ledarskap präglas av ett stort engagemang, organiseringssinne och vilja att utveckla och förbättra. Du är drivande och har ett tankesätt där du sätter kunden, uppgiften och personalen i centrum.

Förutom ett engagerat ledarskap så tror vi att du har en hög personlig mognad, är duktig på att samarbeta och har ett genuint intresse för kvalitet och service.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är gymnasieutbildad och gärna har högskoleutbildning med inriktning mot beteendevetenskap, organisation och/eller ledarskap, alternativt har motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet och kunskap kring kost- och städområdet alternativt en vilja och nyfikenhet till att lära dig om områdena för att utöva ett så gott ledarskap som möjligt. För denna tjänst är det även viktigt att du har god datorvana samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift då det krävs i arbetsuppgifterna.

Har du dokumenterad erfarenhet av tidigare ledarskap med personalansvar är detta meriterande. Kort sagt vi letar efter en ledare som låter sina medarbetare göra varandra bra!

Det är ett krav att genomgå utbildningen SRY/PRYL samt ha kunskap i HACCP. Om detta saknas kommer vi som arbetsgivare att komplettera detta. B-körkort är ett krav och vi kräver också utdrag ur belastningsregistret.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer hålls v 31 och 32

Provanställning kan komma att tillämpas.

Minst 3 års arbetslivserfarenhet.

Har du frågor under semestern, ring på kontaktperson och prata med receptionist. Lämna namn och telefonnummer där så blir du kontaktad.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Visma Recruit". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Anette Nilsson
0380-517608
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Områdeschef Anita Enghall
0380-518104
Kökschef Eva Idebrant
0380-518426
Kökschef Ingvor Hiljanen
0380-518426
Avdelningschef Eva Stubbe
0380-51 84 41
Arbetsledare Wåge Dahl
0380-51 88 36
Avd chef Johnny Eriksson
0380-51 83 36
vaktmästare Kjell Karlsson
0380-51 87 85
chef byggnadsavdelningen Fredrik Lindgren
0380-51 80 96

Sammanfattning

Besöksadress

57132
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57180

Liknande jobb