Områdeschef Trelleborg

Områdeschef Trelleborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som älskar att vara spindeln i nätet, den som med full närvaro dagligen arbetar på ett inkluderande sätt för att alla kugghjul ska fungera på bästa sätt. Du älskar kontakten med människor och tar stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Du är en person med ett stort hjärta, vilja och engagemang.

Som Områdeschef hos vardagshjälten ges du en roll med fokus på ledarskap, Kundvård, goda samarbeten och kundservice. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att leda, planera och organisera det dagliga arbetet gällande kunder och personal, administration, löneberedning och tidsrapportering, rekrytering, kundbesök, nätverkande och annat som krävs för att utveckla och bedriva den dagliga verksamheten på bästa sätt.

Du har personalansvar för våra vardagshjältar (lokalvårdare) som arbetar hos våra kunder. Din uppgift är att på ett inspirerande och organiserat sätt se till att alla medarbetare trivs på sin arbetsplats, vet vad de ska göra och mår bra. I din tjänst håller du kontinuerlig kontakt med ditt team ofta via telefon utöver de personalaktiviteter och möten som sker från kontoret så som uppföljning, utvecklingssamtal och lönerevisioner. Du har fullt ledaransvar i din roll med både de utmaningar och möjligheter som ges. Du arbetar tätt med övrig organisation för att ständigt förbättra och utveckla våra processer för att säkerställa både nöjda kunder och medarbetare.

En del av din tjänst innebär även rekrytering av nya medarbetare för att säkerställa att vårt resursbehov matchar vårt kundinflöde. Du kommer även planera schema till vår personal.

Utöver hantering av medarbetare är du även ansvarig för kunderna i din region. Du ska aktivt arbeta för att kundstocken växer. Vi vänder oss till både privatpersoner och företag. Det ingår nätverkande, kundbesök, försäljning och avtalsskrivning, hantering av kunderna i vårt CRM-system, uppstart och uppföljning och löpande kontakt med kunderna samt säkerställa att vi möter deras förväntningar.

Du startar din arbetsdag med varierande arbetsuppgifter inom personalplanering så som att ersätta vakanser på grund av frånvaro, kommunicera ut nya städuppdrag till din personal och informera våra kunder kring eventuella förändringar. Att lyfta på luren när det ringer är självklart för dig. Tillsammans arbetar hela teamet mot att leverera kundupplevelse i världsklass.

Din profil
Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att kunderna ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Du älskar utveckling och att bidra med nya idéer för att effektivisera befintliga - eller utveckla nya processer.

Du tycker om att skapa nya kontakter och är utåtriktad och har en förmåga att inge förtroende.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är målinriktad, trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas och har en hög serviceförmåga. Du har även en stor dos energi, är engagerad och trygg i en ledarroll.

Utöver detta ser vi gärna att du har/är:

- God erfarenhet från servicebranschen
- God erfarenhet av personalansvar
- Har en säljande personlighet och förmåga att inge förtroende
- Gärna lokal förankring och ett personligt nätverk
- Meriterande om du tidigare arbetat i en personalintensiv bransch där du bl.a. arbetat med rekrytering och med schemaläggning
- Talar och skriver svenska samt engelska
- God administrativ förmåga och strukturerad med ordning, reda och noggrannhet
- Kan göra prioriteringar och är flexibel
- Är stresstålig och lösningsorienterad
- Har goda datakunskaper
- Körkort
- Gärna kunskap inom arbetsrätt


Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Områdeschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk.

Omfattning/Placering
Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 7:00-16:00, med placering på vårt planerade nya filialkontor i Vellinge/Trelleborg.
Vi önskar tillsätta tjänsten under Mars/April.

Om vardagshjälten

Våra tjänster gör vardagen lättare för både privatpersoner och företag. Vårt fokus är städtjänster, det är inget unikt, men vårt sätt att leverera tjänsten genomsyras av det vi står för, varje dag till varje kund. Vi som arbetar på Vardagshjälten drivs av kunskap, inspiration, omtanke och perfektion i det vi gör. Vårt uppdrag, handlar om att ge bästa tänkbara service till alla våra kunder. För oss är det viktigt att personalen trivs och att de har bra förutsättningar. Deras trivsel och stolthet gör skillnad när vi arbetar hos våra kunder.

Läs mer på vardagshjalten.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vardagshjälten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 15 juli 2022

Liknande jobb


Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

22 november 2024

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024