Områdeschefer till VoB Syd

Områdeschefer till VoB Syd

Arbetsbeskrivning

Om bolaget
VoB är ett kommunalt bolag som förenar samhällsnytta med affärsmässighet. Ägare är kommunalförbundet VoB Kronoberg och Kommunförbundet Skånes kommuner.


VoB verkar i konkurrens med andra aktörer på marknaden och verksamheten finansieras genom intäkter från försålda tjänster.   Bolaget drivs utan vinstsyfte men rörelseöverskott skall finansiera bolagets löpande utveckling.
VoB har ett tiotal verksamheter tar emot akuta och planerade uppdrag från socialtjänsten (SOL och LVU) skydd, stöd, utredning och behandling med placering i HVB, stödboende, skyddat boende eller familjehem. VoB är känt för kundfokus, kvalitetstänkande och förståelse för socialtjänstens situation. Med utgångspunkt från beprövade och kunskapsbaserade metoder bidrar VoB:s verksamheter till förändring som gör skillnad i klienternas liv. Bolaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015.
VoB erbjuder ett spännande uppdrag, goda utvecklingsmöjligheter i ett kreativt och prestigelöst sammamanhang med korta beslutsvägar. Våra värdeord är struktur, flexibilitet och professionalitet. Under mottot ”frihet under ansvar” löser medarbetarna sina uppgifter med stora möjligheter att genomföra arbetet på det sätt som de bedömer vara bäst. Vår företagskultur kännetecknas av en hög grad av delaktighet och ömsesidig respekt där arbetsglädje och laganda uppnås. Du erbjuds bl.a. kontinuerlig kompetensutveckling och subventionerad friskvård.
För mer information om VoB Syd klicka här .

 
Om tjänsten

VoB söker nu två områdeschefer. Detta är helt nya roller då vi nu väljer att organisera bolaget med två verksamhetsområden, ett med inriktning på verksamheter för tonåringar samt ett med fokus på familjer, skyddat boende och familjehemsvård. Respektive områdeschef blir ansvarig för varsitt område med särskilt fokus på strategisk utveckling, samordning och ekonomiskt resultat. Områdeschefen kommer vidare vara ansvarig arbetsledare för enhetscheferna inom sitt område.


Områdescheferna har sina arbetsplatser på VoB:s kontor i Malmö men har hela Skåne och Kronoberg, där bolagets verksamheter och uppdragsgivare finns, som sitt arbetsfält.


Vill du vara med och skapa nya förutsättningar och möjligheter för fortsatt utveckling av VoB:s verksamhet, tillsammans med bolagsledning, enhetschefer och övriga medarbetare?


Ansvar och arbetsuppgifter

Områdeschefen är direkt underställd verkställande direktören och ingår i bolagsledningen tillsammans med VD och stabsfunktioner i bolaget.


I rollen ingår nedanstående huvudsakliga ansvarsområden.
- Ansvar för verksamhetsområdets strategiska utveckling med fokus på affärsmässighet, marknadsföring, försäljning, ekonomiskt resultat och kvalitet.
- Ansvar för att utveckla kundrelationer och samverkansformer med kommunerna i syfte att skapa förutsättningar för ökad beläggning inom befintliga verksamheter samt utökning och samordning av verksamhetsområdets utbud som helhet.
- Ansvar för arbetsledning, stöd och rådgivning till enhetscheferna inom verksamhetsområdet.
 
Kvalifikationer
Du som söker har god förmåga att leda och motivera andra för att uppnå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet och har ett starkt personligt driv med fokus på utveckling. Din förmåga att tänka strategiskt, ha ett helhetsperspektiv och att se de övergripande sambanden är framträdande. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt och strukturerat sätt och i förhållande till uppsatta tidsramar.
Du är kreativ och innovativ på ett sätt som leder till resultat. En hög grad av flexibilitet, god förmåga att anpassa sig till ändrade omständigheter och att se möjligheter i förändringar är andra framträdande personliga egenskaper hos dig.
Din förmåga att arbeta tillsammans med andra människor och att knyta nya kontakter är mycket god. Du är nyfiken, lyssnar och kommunicerar på ett drivet och utvecklande sätt. Du uttrycker dig väl, både i tal och skrift, på svenska och engelska.
Som person har du en stark integritet. Du skiljer på det personliga och det professionella. Du har stor förmåga till självständigt arbete. Dina värderingar är väl grundande och tydliga och du har förmåga att tänka och agera ur ett etiskt perspektiv.


Du har högskoleexamen på minst kandidatnivå med inriktning som bedöms vara relevant för tjänsten. Utbildning inom ledarskap, försäljning och marknadsföring är önskvärt.


Du har minst 3 års erfarenhet av arbete som ledare och/eller chef vid liknande verksamhet, inom företag eller inom offentlig organisation. Du har erfarenhet av arbete med att utveckla långsiktiga kundrelationer. Vidare krävs att du har erfarenhet av ekonomi- och verksamhetsplanering samt verksamhetsuppföljning på övergripande nivå. Erfarenhet av arbete inom HVB-organisation är önskvärt. Du har B-körkort.
 
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning:   Heltid
Tillträde:   2023-08-28


Ansök senast den 2023-02-05.
Vi ser fram emot din ansökan!

Mer information

För mer information kontakta Conny Besterman ( conny.besterman@asb-executive.se ), 0706-181162 alt. Louise Edenklint ( louise.edenklint@asb-executive.se ), 0702-871255.

Ansök senast den 2023-02-05.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024