OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun förvaltar ca 198 000 kvm lokalarea uppdelat på ca 250 fastigheter. Fastighetsenhetens uppdrag är att förse de kommunala verksamheterna med lokaler och underhålla dem på ett långsiktigt fastighets- och kommunekonomiskt sätt.
Drift och Förvaltningsenheten är en del av Verksamhetsservice. I Drift och Förvaltningsenheten finns förutom områdesförvaltare även drifttekniker, servicetekniker, internposten och en hyresadministratör, sammanlagt 18 medarbetare. Vi sitter i samma byggnad som övriga enheter inom Verksamhetsservice.
ARBETSUPPGIFTER
Som områdesförvaltare är du hyresgästens första kontaktperson i alla förekommande förvaltningsfrågor.
Arbetsuppgifterna är bland annat planering av och ansvar för reparationer, tillsyn av byggnader och markanläggningar. Du kommer att jobba självständigt men även i många frågor jobba tätt ihop med övrig drift- och förvaltningspersonal.
Du kommer ha möten med hyresgäster, följa upp beställda tjänster och ha tät dialog och uppföljningar med våra upphandlade ramavtalsentreprenörer. Du kommer att ha ett visst budgetansvar.
Som områdesförvaltare i Lerums kommun jobbar du som områdesansvarig och har inte personal, verksamhets och ekonomi ansvar.
KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning.
Du behöver ha minst körkort klass B.
Du skall ha goda kunskaper i svenska språket.
Du behöver ha en god datorvana och kunna jobba i olika program och system.
Du skall kunna jobba självständigt men även jobba i tätt samarbete med kollegor och utomstående samarbetspartners. Du skall kunna hålla i mindre projekt och ingå i andras projektgrupper.
För att klara av uppdraget ska du vara serviceinriktad, strukturerad, samarbetsorienterad, problemlösande, kundorienterad och ha en god socialkompetens.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.
ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.
Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef drift och förvaltning Cristoffer Hjert
0302-522030